“Αναβρασμός” σε σχολεία για τις εκδρομές που ακυρώθηκαν λόγω πανδημίας: Δεν πήραν πίσω όλο το ποσό – Τι λένε οι τουριστικοί πράκτορες

Αναστάτωση έχει προκληθεί σε σχολεία της Θεσσαλονίκης αλλά και ολόκληρης της χώρας σχετικά με το θέμα των αποζημιώσεων από τουριστικά γραφεία για τις σχολικές εκδρομές που ήταν προγραμματισμένες να γίνουν το τελευταίο δίμηνο αλλά ακυρώθηκαν λόγω κορωνοϊού.

Ρεπορτάζ: Ναπολέων Παπαδόπουλος

Ειδικότερα, διευθυντές και γονείς αναφέρουν πως δεν έλαβαν πλήρη αποζημίωση του ποσού που δόθηκε για τις εκδρομές που δεν πραγματοποιήθηκαν. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα του 32ου Λυκείου Θεσσαλονίκης στην περιοχή Χαριλάου, όπου μαθητές έδωσαν 430 ευρώ έκαστος για εκδρομή στο εξωτερικό και το τουριστικό γραφείο τούς αποζημίωσε με voucher 214 ευρώ για μελλοντική χρήση μέσα στους επόμενους 18 μήνες.

Με αφορμή το παραπάνω το ThessToday.gr επικοινώνησε με την πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, Χαρούλα Μαλιώτα, η οποία ανέλυσε την περίπτωση του 32ου Λυκείου Θεσσαλονίκης: “Είχε προγραμματιστεί εκδρομή στο Στρασβούργο για τη Γ’ Λυκείου και στο Μόναχο για τη Β’ Λυκείου. Το τουριστικό γραφείο με το οποίο συνεργαστήκαμε αρχικά μας πρότεινε εκδρομή εσωτερικού αντί για τις εκδρομές στο εξωτερικό. Στη συνέχεια ακυρώθηκε και η συγκεκριμένη εκδρομή και το τουριστικό γραφείο αντί αποζημιώσει κάθε μαθητή πλήρως με επιστροφή του ποσού των 430 ευρώ, έδωσαν κουπόνι 214 ευρώ για μελλοντική χρήση σε βάθος 18 μηνών. Αυτό είναι απαράδεκτο. Κάθε νοικοκυριό έκανε αιματηρές οικονομίες για να δώσει αυτό το ποσό και έχασε μεγάλο μέρος του. Οι μαθητές που είναι ανήλικοι θα χρειαστούν και συνοδό στη μεμονωμένη εκδρομή, επομένως το κόστος αυξάνεται περισσότερο. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και άλλα σχολεία”, σημείωσε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του ο διευθυντής του 32ου Λυκείου Χαριλάου, Σταύρος Πευκίδης, ανέφερε στο ThessToday.gr πως τα τουριστικά πρακτορεία θα πρέπει να επιστρέψουν ολόκληρο το ποσό στους μαθητές και κατ’ επέκτασιν στους γονείς: “Τα πρακτορεία έχουν ηθική και νομική υποχρέωση να επιστρέψουν όλα τα χρήματα στους γονείς. Η οικονομική δραστηριότητα επιβάλλεται να έχει συνέχεια και να δημιουργούνται σχέσεις εμπιστοσύνης. Όταν οι σχέσεις εμπιστοσύνης διαρραγούν τότε είναι πολύ δύσκολο να επιστρέψουν σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο επικοινωνίας και συνεργασίας. Η νομοθεσία και η οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι ξεκάθαρες. Αρχικά οφείλουν να επιστρέψουν τα χρήματα στους γονείς και η χρήση vaoucher είναι μόνο διευκολυντική και για ολόκληρο το ποσό που εισέπραξαν από τα σχολεία και τους γονείς. Δεν είναι δυνατό ένα πρακτορείο που εισέπραξε π.χ. 400€ να προτείνει την επιστροφή σε κουπόνι το 50% των χρημάτων που εισέπραξε. Υπάρχει η ελληνική νομοθεσία, όπως επίσης και οι οδηγίες της Ε.Ε. Είμαστε μια ευνομούμενη πολιτεία και τα τουριστικά πρακτορεία έχουν την υποχρέωση να σεβαστούν και να εφαρμόσουν την νομοθεσία πέραν της ηθικής τους υποχρέωσης. Επίσης, θεωρούμε πως η νομοθεσία για την οργάνωση και τη πραγματοποίηση των σχολικών εκδρομών πως χρειάζεται γενναία αναθεώρηση”, ανέφερε.

Μιλώντας συνολικά για το θέμα των αποζημιώσεων των σχολικών εκδρομών, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Θανάσης Κοκονάς, σημείωσε πως τα τουριστικά πρακτορεία δεν δίνουν ολόκληρη αποζημίωση σε πολλά σχολεία με ευθύνη και της κυβέρνησης: “Είναι μια κατάσταση που ‘παίζεται στις πλάτες των γονιών’. Πρόκειται για μεγάλα ποσά από σχολεία που είχαν μία ή δύο εκδρομές και δεν έχουν επιστραφεί με ευθύνη και της κυβέρνησης. Από την αρχή είχε εκδοθεί μια ανακοίνωση που έλεγε πως θα ανασταλούν οι εκδρομές και δε θα αναβληθούν με αποτέλεσμα τα πρακτορεία να πατήσουν εκεί. Οι εκδρομές δεν έγιναν. Στη συνέχεια εκδόθηκε πράξη νομοθετικού περιεχομένου για τις εκδρομές, η οποία ορίζει πως θα επιστραφεί μια επιταγή για μελλοντικό ταξίδι σε βάθος 18 μηνών μεμονωμένα. Η απόφαση αυτή ‘τσακίζει’ τους γονείς. Το Υπουργείο Παιδείας δεν κάνει κάτι παρά τις συνεχείς εκκλήσεις μας και ‘ρίχνει το μπαλάκι’ σε άλλα Υπουργεία. Τα ταξιδιωτικά γραφεία αποφάσισαν αυθαίρετα να κρατάνε χρήματα. Οι πράκτορες κρατάνε όποιο ποσό θέλουν”, είπε.

Τι λέει η Ένωση Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας- Θράκης

Τέλος, το ThessToday.gr επικοινώνησε με την Ένωση Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας- Θράκης και μίλησε με τον γραμματέα της, Χρήστο Παπαδόπουλο, ο οποίος ανέφερε πως πιθανώς να προκύπτει διαφορά στο ποσό από κρατήσεις αεροπορικών εταιρειών ενώ έστειλε μήνυμα στους επαγγελματίες του κλάδου, προτρέποντάς τους να κάνουν το καλύτερο δυνατό προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους: “Μετά την έκρηξη της πανδημίας όλοι οι επαγγελματικοί κλάδοι βιώνουν μια πρωτοφανή κρίση. Ο τουρισμός είναι από τους κλάδους που βάλλεται περισσότερο. Ένα από τα μέτρα για να προστατευθούν οι φορείς του τουριστικού κλάδου όπως ξενοδοχεία, αεροπορικές εταιρείες και τουριστικά γραφεία που θέσπισε η κυβέρνηση είναι το άρθρο 70 στις 13 Απριλίου με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, όπου ορίζεται πως για κρατήσεις που έχουν γίνει να δίνεται πίσω πιστωτικό σημείωμα με ισχύ 18 μηνών. Στο διάστημα αυτό ο πελάτης μπορεί να το εξαργυρώσει. Επίσης, μετά το πέρας των 18 μηνών ο πελάτης μπορεί να πάρει τα χρήματά του πίσω. Η παραπάνω νομοθεσία είναι κοινή με πολλές χώρες στο εξωτερικού, για να προστατευθεί ο κλάδος. Σε περιπτώσεις που δε επιστράφηκε ολόκληρο το ποσό, είναι πιθανό το ποσό αυτό να δόθηκε σε αεροπορική εταιρεία, η οποία δεν το επιστρέφει ή εκτέλεσε κανονικά την πτήση με αποτέλεσμα να χαθεί το ποσό. Είμαστε στη διάθεση όλων των τουριστικών γραφείων και των σχολείων για οποιαδήποτε απορία. Οι καιροί είναι δύσκολοι. Κάνουμε έκκληση σε όλους τους συναδέλφους να κάνουν το καλύτερο δυνατό για να εξυπηρετήσουν τους πελάτες. Παράλληλα, οι πελάτες πρέπει να κατανοήσουν ότι ο κλάδος βάλλεται σε τεράστιο βαθμό”, σημείωσε χαρακτηριστικά.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More