Αρχιτέκτονες: Αντιδράσεις για την κατάργηση του μαθήματος του σχεδίου

Την ανάκληση του νέου ωρολογίου προγράμματος των Γενικών Λυκείων, το οποίο μεταξύ άλλων καταργεί το γραμμικό και ελεύθερο σχέδιο, ζητεί από την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών και η Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων (ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ) με επιστολή που απέστειλαν σήμερα στην ηγεσία του υπουργείου. Οι αναταράξεις από την πρόσφατη απόφαση του υπουργείου συνεχίζονται με τους εκπροσώπους των αρχιτεκτόνων να ζητούν συνάντηση με την κυρία Κεραμέως προκειμένου να συνεργαστούν για την ένταξη της αρχιτεκτονικής παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Ο ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ στην επιστολή του ρωτά εάν η «ηγεσία του υπουργείου σας θεωρεί περιττή την καλλιέργεια της χωρικής αντίληψης, της έννοιας της κλίμακας, της αρχιτεκτονικής παιδείας εν γένει; Αυτής της παιδείας που η έλλειψή της, ήδη, από την εκπαίδευση, έχει ως αποτέλεσμα την χαμηλής αισθητικής εικόνα που παρουσιάζει το δομημένο περιβάλλον στη χώρα μας;».

Η κριτική τους εστιάζεται και στο γεγονός ότι το σχέδιο αποτελεί ένα μάθημα που εξετάζεται πανελλαδικά ως προϋπόθεση (και μάλιστα πέραν της βάσης του 10 έχει και συντελεστή πολλαπλασιασμού 2) για την εισαγωγή των υποψηφίων στις Αρχιτεκτονικές Σχολές της χώρας και σε μια σειρά άλλων σχολών, αλλά δε θα διδάσκεται πλέον γεννώντας ζητήματα διάκρισης των οικονομικά ασθενέστερων οικογενειών. «Θεωρεί η ηγεσία του υπουργείου σας ότι η υποχρεωτική παρακολούθηση ακριβοπληρωμένων μαθημάτων σχεδίου σε ιδιωτικά φροντιστήρια όλων των υποψήφιων φοιτητών των Σχολών αυτών δεν συνιστά πρόβλημα εν μέσω οικονομικής κρίσης, δεν συνιστά διάκριση εις βάρος των οικογενειών που δεν αντέχουν οικονομικά το κόστος αυτών των μαθημάτων»;

Επιπλέον ρωτούν εάν οι αρχιτέκτονες μηχανικοί θεωρούνται περιττοί από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση «διότι μόνο έτσι εξηγείται ο σταδιακός εξοβελισμός τους από την εκπαίδευση ο οποίος δρομολογήθηκε από την προηγούμενη ηγεσία, με την αφαίρεση πολλών από τις αναθέσεις τους, και ολοκληρώνεται με την παρούσα ηγεσία και την κατάργηση των μαθημάτων τους». Ο ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ επισημαίνει επίσης ότι εκτός των παραπάνω κρίσιμων ερωτημάτων, «τα μαθήματα σχεδίου και όλα τα μαθήματα που καταργήθηκαν (καλλιτεχνικά, διαχείριση φυσικών πόρων, ερευνητικές εργασίες) ήταν για πολλά παιδιά, μια όαση μέσα στην ξηρασία των βασικών μαθημάτων, μέσα σε ένα ήδη επιβαρυμένο από την αγωνία των εξετάσεων και των επιδόσεων εκπαιδευτικό σύστημα».

Συμπληρώνουν ότι το γραμμικό σχέδιο είναι μία παγκόσμια γλώσσα επικοινωνίας, ένα μάθημα μέσα από το οποίο τα παιδιά αποκτούν αίσθηση του χώρου και της κλίμακας, αίσθηση της μορφής και της ομορφιάς, δομημένη σκέψη, αρχιτεκτονική αντίληψη. «Ένα μάθημα με το οποίο όλοι οι μαθητές θα έπρεπε να έρχονται σε επαφή σε κάποιο στάδιο της σχολικής τους ζωής. Τα καλλιτεχνικά μαθήματα εν γένει βοηθούν τους μαθητές να αποκτήσουν κριτική στάση απέναντι στα προϊόντα του κυρίαρχου στις μέρες μας οπτικού πολιτισμού, ευνοούν τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την ευρύτερη αντίληψη της παιδείας» καταλήγουν.

Πηγή: ethnos.gr

Μπορεί να σας ενδιαφέρει

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More