Αυτά είναι τα μέρη του σώματος που ωφελούνται από τη ντομάτα

Δείτε τα πολλαπλά οφέλη της ντομάτας στην υγεία.

 

Οι ντομάτες είναι «φουλ» στο λυκοπένιο το οποίο εκτός του ό,τι ευθύνεται για το κόκκινο χρώμα τους, είναι και σουπερ -αντιοξειδωτικό.

Όπως προστατεύει τις ντομάτες από τον ήλιο, έτσι προστατεύει και τα κύτταρα μας από την καταστροφή! Επιπλέον, οι ντομάτες είναι καλή πηγή βιταμινών Β και Ε όπως και καλίου.

Στην περίπτωση της ντομάτας, και η κονσέρβα κάνει καλό! Η επεξεργασμένη ντομάτα δεν χάνει καθόλου από το λυκοπένιό της, αλλά πιθανώς να έχει χάσει κάποιες από τις βιταμίνες της, αφού «περνάει» από υψηλές θερμοκρασίες.

Δείτε τα μέρη του σώματος που ωφελούνται από τη ντομάτα.

Δέρμα: Το λυκοπένιο είναι ένα εσωτερικό αντηλιακό! Προστατεύει τα κύτταρα από τις αλλοιώσεις που προκαλεί η έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία. Δεν θα σε προστατέψει βέβαια από το ηλιακό έγκαυμα!

Δόντια – ούλα: Το λυκοπένιο μπορεί να θεωρηθεί σύμμαχος στην πρόληψη της περιοδοντίτιδας. Ωστόσο, οι ντομάτες είναι όξινες και μπορεί να βλάψουν το σμάλτο των δοντιών. Μισή ώρα αφού φας ντομάτα, καλό είναι να βουρτσίσεις τα δόντια σου – όχι αμέσως μετά, διότι το τρίψιμο με την οδοντόβουρτσα μπορεί να κάνει τα πράγματα χειρότερα!

Μάτια: Εκτός του λυκοπενίου και των βιταμινών, οι ντομάτες έχουν και δύο συστατικά που ονομάζονται λουτεΐνη και ζεαξανθίνη και τα οποία θεωρείται ότι έχουν προστατευτική δράση απέναντι στο φως που εκπέμπουν οι οθόνες τηλεφώνων και υπολογιστών. Τα συστατικά της ντομάτας θεωρούνται προστατευτικά και απέναντι στην ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Αγγεία: Το αντιοξειδωτικό λυκοπένιο μειώνει τη φλεγμονή και άρα μπορεί να προστατέψει τα αγγεία από τη στένωση, προλαμβάνοντας τον κίνδυνο θρόμβωσης.

Πνεύμονες: Ορισμένες μελέτες έχουν δείξει ότι η ντομάτα ανακουφίζει τα συμπτώματα του άσθματος, ενώ μπορεί θωρακίσει το αναπνευστικό σύστημα απέναντι στις βλάβες που προκαλούνται από το παθητικό κάπνισμα και την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Καρδιά: Το λυκοπένιο μπορεί να συμβάλλει στη μείωση της λεγόμενης «κακής» χοληστερίνης (LDL) αλλά και της αρτηριακής πίεσης. Έτσι, μπορεί να μειώσει και τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.

Πηγή: WebMD

Μπορεί να σας ενδιαφέρει

Για να ξέρετε: Την 1η Μαΐου 2018 θα ενημερώσουμε την Πολιτική απορρήτου και τους Όρους χρήσης, ώστε να είναι πιο σαφείς και να καλύπτουν τη νέα νομοθεσία περί προστασίας του απορρήτου στην Ευρώπη. Επιλέξτε Αποδοχή για να μας ενημερώσετε ότι συμφωνείτε με τις αλλαγές. Μάθετε περισσότερα.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο