Αυτά τα τρόφιμα αποτελούν τον Νο1 κίνδυνο για την καρδιά μας

Το υπερ-επεξεργασμένο φαγητό, το οποία μάλιστα αντιστοιχεί σε περισσότερο από το ήμισυ των προσλαμβανόμενων θερμίδων του μέσου Αμερικανού, ενώ τείνει να καταλάβει πολύ μεγάλο μέρος των θερμίδων που καταναλώνει ημερησίως ο μέσος Έλληνας, σχετίζεται με χαμηλότερους δείκτες καρδιαγγειακής υγείας σύμφωνα με τα συμπεράσματα προκαταρκτικής έρευνας που θα παρουσιαστούν στο φετινό ετήσιο Συνέδριο της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρίας

Οι ερευνητές του αμερικανικού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης των Λοιμώξεων (CDC) διαπίστωσαν ότι για κάθε αύξηση της τάξεως του 5% των προσλαμβανόμενων θερμίδων από υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα ενός ατόμου, υπάρχει μια αντίστοιχη μείωση στη συνολική καρδιαγγειακή του υγεία. Οι ενήλικες που κατανάλωναν σχεδόν το 70% των θερμίδων τους από υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα είχαν κατά 50% λιγότερες πιθανότητες να έχουν «ιδανική» καρδιαγγειακή υγεία όπως ορίζεται από τον κανόνα των επτά σημείων Life’s Simple 7® της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρίας συγκριτικά με όσους προσλάμβαναν το 40% ή λιγότερο των ημερήσιων θερμίδων τους από υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα. Το εργαλείο Life’s Simple 7® αντιπροσωπεύει τους παράγοντες κινδύνου που μπορούν να βελτιώσουν οι άνθρωποι μέσω αλλαγών του τρόπου ζωής και αφορούν τη διακοπή καπνίσματος, την σωματική άσκηση, τις υγιεινές διατροφικές συνήθειες, τη διαχείριση του βάρους, σε συνδυασμό με την μέτρηση χοληστερόλης, της πίεσης του αίματος και τα επίπεδα σακχάρου του αίματος.

Στα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα ανήκουν εκείνα που συνιστώνται κατά το μεγαλύτερο μέρος ή ολοκληρωτικά από ουσίες που εξάγονται από τα τρόφιμα όπως λίπη, ίνες, υδρογονωμένα έλαια, πρόσθετα σάκχαρα, ραφιναρισμένους υδατάνθρακες και περιέχουν πρόσθετα όπως τεχνητά αρώματα, γεύσεις και γαλακτωματοποιητές. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι τα αναψυκτικά, τα συσκευασμένα αλμυρά σνακ, τα μπισκότα, κέικ και επεξεργασμένα κρέατα, κοτομπουκιές, στιγμιαίες σούπες σε σκόνη ή συσκευασμένες και πολλά τρόφιμα που ανήκουν στην κατηγορία του έτοιμου ή συσκευασμένου φαγητού (convenience foods).

Συνολικά οι ερευνητές παρακολούθησαν στοιχεία από 13,446 ενήλικες ηλικίας 20 ετών και άνω που κατέγραψαν τις διατροφικές τους συνήθειες και απάντησαν σε ερωτήσεις για την καρδιαγγειακή τους υγεία.

«Τα υπερ- επεξεργασμένα τρόφιμα είναι πηγή αλατιού, πρόσθετων σακχάρων, κορεσμένου λίπους και άλλων συστατικών που συσχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου» σχολιάζει ο Δρ. Zefeng Zhang επιδημιολόγος του CDC, «ενώ η κατανάλωση υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων συχνά υποκαθιστά υγιεινά και θρετικά τρόφιμα όπως φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης και άπαχη πρωτεΐνη που σχετίζονται με την καλή καρδιαγγειακή υγεία».

Πηγή: ygeiamou.gr

Μπορεί να σας ενδιαφέρει

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Για να ξέρετε: Την 1η Μαΐου 2018 θα ενημερώσουμε την Πολιτική απορρήτου και τους Όρους χρήσης, ώστε να είναι πιο σαφείς και να καλύπτουν τη νέα νομοθεσία περί προστασίας του απορρήτου στην Ευρώπη. Επιλέξτε Αποδοχή για να μας ενημερώσετε ότι συμφωνείτε με τις αλλαγές. Μάθετε περισσότερα.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο