Βιντεοπαιχνίδια: Έχουν και την καλή τους πλευρά – Και είναι σημαντική για τη μνήμη

Μολονότι παράδοξο, πρόσφατη έρευνα από το Ανοικτό Πανεπιστήμιο της Καταλονίας (UOC) έδειξε πως τα βιντεοπαιχνίδια κατά την παιδική ηλικία μπορούν να φανούν ιδιαιτέρως χρήσιμα στο μέλλον και μάλιστα ευεργετικά προς τη γνωστική ικανότητα.

Παλαιότερες μελέτες έχουν δείξει πώς τα βιντεοπαιχνίδια μπορούν να οδηγήσουν σε διαρθρωτικές αλλαγές στον εγκέφαλο, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης του μεγέθους ορισμένων περιοχών ή σε λειτουργικές αλλαγές, όπως η ενεργοποίηση των περιοχών που είναι υπεύθυνες για την προσοχή ή τις οπτικές χωρικές δεξιότητες (οπτική αντίληψη).

Ymath2

Στη νέα μελέτη διάρκειας ενός μήνα που δημοσιεύτηκε στο Frontiers in Human Neuroscience, συμμετείχαν 27 εθελοντές 18 έως 40 ετών, με κάποιου βαθμού ή μηδενική εμπειρία από βιντεοπαιχνίδια, στους οποίους οι ερευνητές ανέλυσαν τις γνωστικές δεξιότητες, συμπεριλαμβανομένης της μνήμης εργασίας (λειτουργική μνήμη), σε τρία χρονικά σημεία: πριν ξεκινήσουν ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης στα βιντεοπαιχνίδια, στο τέλος της εκπαίδευσης και δεκαπέντε ημέρες αργότερα. Το βιντεοπαιχνίδι που χρησιμοποιήθηκε ήταν το Super Mario 64 της Nintendo.

Επιπλέον, οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε δέκα συνεδρίες διακρανιακής μαγνητικής διέγερσης, μιας μη επεμβατικής τεχνικής διέγερσης του εγκεφάλου με την παραγωγή μαγνητικών πεδίων από την επιφάνεια, το τριχωτό της κεφαλής.

Όπως έδειξαν τα αποτελέσματα:

-όσοι ήταν μανιώδεις χρήστες βιντεοπαιχνιδιών κατά την εφηβεία είχαν καλύτερη απόδοση ως προς τις λειτουργίες της μνήμης που απαιτούν διανοητική συγκράτηση και διαχείριση πληροφοριών για να έχουν αποτέλεσμα, παρά την αποχή τους από αυτά μετά την ενηλικίωση
-όσοι είχαν μηδενική εμπειρία ως παιδιά, δεν επωφελήθηκαν από την εκπαίδευση στα βιντεοπαιχνίδια και ήταν πιο αργοί στη διαχείριση των άσχετων ερεθισμάτων, εύρημα σύμφωνο με προηγούμενες μελέτες
-οι συμμετέχοντες που έπαιζαν τακτικά ως παιδιά είχαν καλύτερη απόδοση από την αρχή στην επεξεργασία τρισδιάστατων αντικειμένων, ωστόσο η διαφορά μειώθηκε μετά την περίοδο εκπαίδευσης σε βιντεοπαιχνίδια, οπότε οι δύο ομάδες σημείωσαν αντίστοιχες επιδόσεις.

Η έρευνα αποτελεί τμήμα της διατριβής του Marc Palaus με διδακτορικό τίτλο από το Ανοικτό Πανεπιστήμιο της Καταλονίας, υπό την επίβλεψη των Elena Muñoz και Diego Redolar από τη Σχολή Επιστημών Υγείας του UOC.

Πώς ωφελούν τα βιντεοπαιχνίδια

Στην πρόσφατη έρευνα το βιντεοπαιχνίδι που επελέγη ήταν τρισδιάστατη περιπέτεια πλατφόρμας, ωστόσο διαφορετικά ήδη βιντεοπαιχνιδιών μπορούν να επηρεάσουν τις γνωστικές λειτουργίες με άλλο τρόπο.

Σύμφωνα με τον Δρ Palaus, το κοινό γνώρισμα σχεδόν σε όλα είναι τα στοιχεία που μαγνητίζουν το ενδιαφέρον και το επίπεδο δυσκολίας που συνήθως ανεβαίνει, καθιστώντας την ενασχόληση με τα βιντεοπαιχνίδια μια συνεχή πρόκληση. «Αυτά τα δύο χαρακτηριστικά» εξήγησε «είναι αρκετά για να τα μετατρέψουν σε μια ελκυστική και παρακινητική δραστηριότητα η οποία, με τη σειρά της, απαιτεί συνεχή και έντονη χρήση των πόρων του εγκεφάλου μας».

Δεν παρέλειψε να χαρακτηρίσει τα βιντεοπαιχνίδια μία τέλεια συνταγή για την ενίσχυση των γνωστικών δεξιοτήτων, με τη γνωστική βελτίωση που προσφέρουν όμως να περιορίζεται όταν οι δραστηριότητες δεν συνδέονται με βιντεοπαιχνίδια, όπως συμβαίνει με τις περισσότερες γνωστικές ασκήσεις.

Πηγή: ygeiamou.gr

Μπορεί να σας ενδιαφέρει

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Για να ξέρετε: Την 1η Μαΐου 2018 θα ενημερώσουμε την Πολιτική απορρήτου και τους Όρους χρήσης, ώστε να είναι πιο σαφείς και να καλύπτουν τη νέα νομοθεσία περί προστασίας του απορρήτου στην Ευρώπη. Επιλέξτε Αποδοχή για να μας ενημερώσετε ότι συμφωνείτε με τις αλλαγές. Μάθετε περισσότερα.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο