Γιαννούλης: “Το διαρκές σκάνδαλο του ΟΑΣΘ καλύπτεται με πολιτική ευθύνη του Κ. Καραμανλή”

Η απάντηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ ‘Α Θεσσαλονίκης, Χρήστου Γιαννούλη προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνο Καραμανλή για όσον αφορά τον ΟΑΣΘ:

“Χωρίς καμία απολύτως πειστική απάντηση, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής επιβεβαίωσε την πρόθεση της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη να βάλει στο χρονοντούλαπο της απόκρυψης, την σκανδαλώδη σπατάλη 120 εκατομμυρίων ευρώ κρατικών ενισχύσεων από τις Διοικήσεις του ΟΑΣΘ μέχρι το 2015.

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Γιαννούλη ο υπουργός Υποδομών δεν εξήγησε γιατί η σημερινή διοίκηση αυθαίρετα και ύποπτα, απέσυρε την επίσημη καταγγελία (12/06/2019) της προηγούμενης διοίκησης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την διερεύνηση παράνομων ενισχύσεων που κατέληξαν στις τσέπες των μετόχων του Οργανισμού ύψους 120 εκατομμύριων ευρώ.
Με κυνικό τρόπο μάλιστα ο κ. Καραμανλής ομολόγησε ότι η πράξη της απόσυρσης της καταγγελίας για την διαχείριση δημοσίου χρήματος έγινε με την σύμφωνη γνώμη της Κυβέρνησης και σε συνενόηση(!!!) με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Γεγονός που καθιστά ακόμη πιο επιτακτική την διερεύνηση της στοιχειοθετημένης καταγγελίας για το διαχρονικό πολιτικό και οικονομικό σκάνδαλο του ΟΑΣΘ.

Ο Υπουργός Υποδομών, εμφανώς αγνοώντας ή αποκρύπτοντας σκόπιμα της πραγματικές αιτίες που δημιούργησαν τον αμαρτωλό ΟΑΣΘ δεν βρήκε να πει ούτε μία λέξη:

Για τον προκλητικά ευνοϊκό τρόπο που οι κυβερνήσεις μέχρι το 2014 ανεχόταν ο ΟΑΣΘ να είναι η μοναδική ίσως περίπτωση στην Ευρώπη όπου μία αμιγώς ιδιωτική επιχείρηση χρηματοδοτείται από το δημόσιο και μέσα στα έξοδα ή της ζημίες της εταιρίες, πληρώνονται στο ακέραιο τα κέρδη των προνομιούχων μετόχων που σε χρονιές σκληρής κρίσης και φτώχειας του ελληνικού λαού έφταναν σε ποσοστά απόδοσης μέχρι και 150%.

Για την επίσης παγκόσμια πρωτοτυπία, οι μέτοχοι και ιδιοκτήτες του ΟΑΣΘ να έχουν ιδρύσει έναν συνεταιρισμό με την Επωνυμία ΗΡΑΚΛΗΣ που αποτελούσε μία δορυφορική εταιρία που νοίκιαζε με υπέρογκα τιμήματα στον ΟΑΣΘ τα δύο αμαξοστάσια και το κεντρικό κτίριο της διοίκησης που αν και κατασκευάστηκαν με λεφτά του δημοσίου και του ΟΑΣΘ παρέμεναν στην ιδιοκτησία του δορυφορικού συνεταιρισμού. Γιάννης Κερνάει….Γιάννης Πίνει.

Δεν βρήκε ούτε μία λέξη να πει για τις σκανδαλώδεις συμβάσεις που υπέγραψε το 2007 ο προκάτοχος του Μιχάλης Λιάπης εξαρτώντας την διαιώνιση της προνομιακής αντιμετώπισης του ΟΑΣΘ μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο του ΜΕΤΡΟ. Χωρίς σαφές χρονικό όριο όπως προβλέπει το κοινοτικό δίκαιο. Καταλαβαίνει κανείς γιατί από την αρχή της κατασκευής του ΜΕΤΡΟ υπήρχε λυσσαλέα αντίδραση των μετόχων του ΟΑΣΘ. Μέχρι που ήρθε η λύτρωση με τις συμβάσεις που προσέφεραν οι κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας το 2007, 2008 και 2014 προστατεύοντας τα κέρδη και τις δορυφορικές συναλλαγές των μετόχων. Σαν αντάλλαγμα δόθηκε η πλήρης και γενναία πολιτική στήριξη όπως αποδεικνύει η απροκάλυπτη ανακοίνωση του προέδρου του ΟΑΣΘ το 2007. Καμία απολύτως εξήγηση για την απόσυρση από τη νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ, της καταγγελίας για τις παράνομες επιχορηγήσεις ύψους 127 εκατομμυρίων ευρώ.και για το Παράκεντρο οικονομικής ολιγαρχίας που λειτουργούσε στο πλαίσιο του ΟΑΣΘ.

Από το 1957 έως το 2001 στον ΟΑΣΘ είχαμε την παγκόσμια πρωτοτυπία το δημόσιο να καλύπτει όλα τα έξοδα του οργανισμού και μέσα σε αυτά να εντάσσει και τα κέρδη των μετόχων.

Ακόμη και αν ήταν ζημιογόνος ο οργανισμός, το κράτος ήταν υποχρεωμένο να καταβάλει στους μετόχους το προβλεπόμενο κέρδος.

Αυτό που προκύπτει από όλες τις γνωματεύσεις είναι πως ο ΟΑΣΘ είχε πάντα μία προνομιακή σχέση με την κρατική εξουσία. Το 2013 εν μέσω οικονομικής κρίσης η υπεραπόδοση 97%.

Τέλος ο Υπουργός Υποδομών έσπευσε για μία ακόμη φορά να υιοθετήσει τους συκοφαντικούς και αβάσιμους ισχυρισμούς πως για όλα φταίει η Διοίκηση – Εκκαθάρισης του Στέλιου Παπά και η πολιτική απόφαση για την κρατικοποίηση του Οργανισμού. Τα ίδια επιχειρήματα που ανάγκασαν τον Υφυπουργό Μακεδονίας Θράκης και Βουλευτή Β ΘεσσαλονίκηΘεόδωρο Καράογλου να ζητήσει συγνώμη και να δηλώσει μεταμέλεια ενώπιον της δικαιοσύνης μετά από μήνυση που κατέθεσαν οι συκοφαντηθέντες.

Εν τέλη το συμπέρασμα που προκύπτει και μετά τις μη απαντήσεις του Υπουργού Υποδομών, είναι αν η διαφάνεια και η υπεράσπιση του δημοσίου χρήματος, μπορεί να μπαίνει σε αναστολή αν πρόκειται να ευνοηθούν η να κουκουλωθούν πράξεις του εκλογικού ακροατηρίου και των πολιτικών μηχανισμών της Νέας Δημοκρατίας”.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More