Δίπλωμα οδήγησης σε 17χρονους! Αυτές είναι οι προϋποθέσεις

Την συνοδευόμενη οδήγησης φαίνεται πως εξετάζει να υιοθετήσει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών όπως συμβαίνει και σε άλλα κράτη-μέλη.

Η οδήγηση από ανήλικους με ηλικία 17 ετών φαίνεται ότι αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ώστε οι νέοι να μπορούν να βρίσκονται πίσω από το τιμόνι ένα χρόνο νωρίτερα και να κινούνται υπό την επίβλεψη έμπειρων οδηγών που έχουν ξεπεράσει την ηλικία της… εφηβείας.

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, σύμφωνα με την εφημερίδα «Το Βήμα», φέρεται έτοιμος να θεσμοθετήσει την συνοδευόμενη οδήγηση από την ηλικία των 17 ετών υπό προϋποθέσεις βέβαια.

Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι οι νέοι ή οι νέες που επιθυμούν να οδηγήσουν έναν χρόνο νωρίτερα θα πρέπει να περάσουν από θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και να λάβουν την απαραίτητη βεβαίωση δυνατότητας οδήγησης υπό την επίβλεψη πάντα ενός έμπειρου συνοδηγού.

Ο συνοδηγός σύμφωνα με την πρόταση που εξετάζει η κυβέρνηση, θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 ετών, κάτοχος διπλώματος οδήγησης για τουλάχιστον πέντε χρόνια και να μην του έχει καταλογισθεί ποτέ κανένας βαθμός ποινής στο point system. Με τον τρόπο αυτό θα αποτραπεί η δυνατότητα να παίρνουν το τιμόνι 17χρονοι που θα συνοδεύονται από 18χρονους φίλους τους ή από συνοδηγούς της ίδιας ηλικίας.

Η οριστική άδεια οδήγησης θα χορηγείται μετά τη συμπλήρωση των 18 ετών. Ο δε ανήλικος κατά τη διάρκεια της συνοδευόμενης οδήγησης θα υποχρεούται σε ειδική ασφαλιστική κάλυψη.

Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη πρόταση απλά υιοθετεί πρακτικές που ήδη εφαρμόζονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Στη Γαλλία για παράδειγμα έχει θεσμοθετηθεί η συνοδευόμενη οδήγηση από την ηλικία των 15 ετών. Στην Ισλανδία, την Εσθονία, τη Λετονία και τη Σλοβενία η συνοδευόμενη οδήγηση ισχύει από την ηλικία των 16 ετών.

Πάντως να τονίσουμε πως η συνοδευόμενη οδήγηση για 17χρονους είναι πολύ πιθανό να κοστίζει πολύ ακριβά στους γονείς των ανήλικων καθώς οι ασφαλιστικές που θα καλύπτουν τον ανήλικο οδηγό θα απαιτούν υψηλά ασφάλιστρα καθώς οι κίνδυνοι θα είναι αυξημένοι.

Μάλιστα σύμφωνα με στελέχη από την ασφαλιστική αγορά: «Η συνοδευόμενη οδήγηση από ανήλικους στις ΗΠΑ γίνεται κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις οι οποίες τηρούνται ενώ στην Ελλάδα όπως όλοι γνωρίζουν οι νόμοι απλά δημιουργούν νέους παραβάτες. Παράλληλα ήδη όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες σε περίπτωση που υπάρχει νέος οδηγός αυξάνεται το κόστος ασφάλισης του οχήματος! Για να καλύψει κάποια ασφαλιστική εταιρεία ένα οδηγό χωρίς δίπλωμα το κόστος σίγουρα θα είναι υπερβολικό και βέβαια δεν θα μπορούν να το καλύψουν όλοι…»

Ένα επίσης «καυτό» θέμα που πρέπει να βρεθεί λύση έχει να κάνει με το γεγονός πρόκλησης θανατηφόρου τροχαίου ατυχήματος από ανήλικο οδηγό. Ποια ασφαλιστική θα αποζημιώσει την οικογένεια του θανόντος; Ποιος θα είναι υπόλογος;

Είναι μερικά από τα ερωτήματα που δύσκολα απαντά κανείς και βέβαια καμία ασφαλιστική δεν πρόκειται να αναλάβει τις αποζημιώσεις! Όσον αφορά στο Επικουρικό καλό θα ήταν να γνωρίζουν κάποιοι πως η καταβολή των αποζημιώσεων ξεπερνά τα 4 χρόνια!

Πηγή: Newsauto.gr

Μπορεί να σας ενδιαφέρει

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Για να ξέρετε: Την 1η Μαΐου 2018 θα ενημερώσουμε την Πολιτική απορρήτου και τους Όρους χρήσης, ώστε να είναι πιο σαφείς και να καλύπτουν τη νέα νομοθεσία περί προστασίας του απορρήτου στην Ευρώπη. Επιλέξτε Αποδοχή για να μας ενημερώσετε ότι συμφωνείτε με τις αλλαγές. Μάθετε περισσότερα.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο