Διατροφική αξία των προϊόντων

pant

O Chef   Τσακιρίδης Ιπποκράτης  δίνει χρήσιμες συμβουλές για τη διατροφική αξία των προϊόντων.

Ρόκα

Έχει πικρή πικάντικη γεύση και φυτρώνει κυρίως στη Μεσόγειο. Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, μέταλλα. Πλούσια σε βιταμίνη Α, φυλλικό οξύ, κάλιο και βιταμίνης C.

Μαρούλι

Το μαρούλι περιέχει μεγάλες ποσότητες σιδήρου, μαγνησίου, πρωτεΐνες, Βιταμίνες Β,C προβιταμίνη Α, κάλιο και ιώδιο.
Οι θεραπευτικές του ιδιότητες είναι αρκετές. Αρχικά ηρεμεί το νευρικό σύστημα και κατευνάζει το βήχα και την ταχυπαλμία. Το μαγνήσιο που περιέχει βοηθάει στην ζωογόνηση των νεύρων των ιστών και του εγκεφάλου. Επίσης διατηρεί κανονική τη ρευστότητα του αίματος και της λειτουργίες του μεταβολισμού.
Είναι το Α και το Ω για το συκώτι και τη χολή, ιδιαίτερα σε περίπτωση ίκτερου. Τέλος βοηθάει την δυσκοιλιότητα, την αρτηριακή υπέρταση, τα αρθριτικά και τους ρευματισμούς.

Παξιμάδια

Τα παξιμάδια έχουν σαν κύριο συστατικό τους το σιτάρι το οποίο αποτελεί ένα από τα βασικότερα συστατικά της ελληνικής δια­τροφής. Περιέχει πρωτεΐνες και αμινοξέα, με κυριότερη την τρυπτοφάνη. Το σιτάρι, επίσης, είναι πλού­σιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, φυτικές ίνες, καθώς και μαγνήσιο και μαγγάνιο, τα οποία είναι απαραίτητα συστατικά για τα άτομα που έχουν έντονη καθημερινή δραστηριότητα και για τους αθλητές.

Γιαούρτι

Το γιαούρτι περιέχει υψηλό ποσοστό πρωτεϊνών, βιταμινών, μεταλλικών αλάτων (κυρίως ψευδάργυρο) και βέβαια ασβεστίου.
Είναι ευεργετικό για τους καπνιστές και για όσους καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες οινοπνευματωδών γιατί προστατεύει τον βλεννογόνο του στομάχου. Το γιαούρτι είναι ο καλύτερος φίλος και των παιδιών.

Τυριά

Τα τυριά είναι η καλύτερη πηγή ασβεστίου, βιταμινών του συμπλέγματος Β (διατήρηση μνήμης και ομαλή λειτουργία νευρικού συστήματος) καθώς και σεληνίου που ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Παρμεζάνα

Η παρμεζάνα έχει διπλάσια ποσότητα ασβεστίου σε σύγκριση με τη φέτα και θεωρείται το πιο πλούσιο σε ασβέστιο τυρί. Επίσης είναι από τα πιο πλούσια σε πρωτεΐνη τυριά και με μέση περιεκτικότητα σε νάτριο.

Κρεμμύδι

Το κρεμμύδι είναι φτωχό σε θερμίδες και νάτριο, ενώ δεν έχει χοληστερίνη. Έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, ενώ παράλληλα προσφέρει στον οργανισμό βιταμίνες Β6 και C, φυτικές ίνες, κάλιο, ασβέστιο, μαγγάνιο, χρώμιο και φυλλικό οξύ.

Πατάτες

Οι πατάτες  είναι μια αξιόπιστη πηγή βιταμίνης C, περιέχει διαφορετικές βιταμίνες του συμπλέγματος (Β, B1, B6 ,φυλλικό οξύ) καθώς αποτελεί και σημαντική πηγή καλίου

(συμβάλει στη μυϊκή λειτουργία και συστολή, τη μετάδοση νευρικών ερεθισμάτων και τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης).

Χωριάτικη Σαλάτα

Η εκδοχή της χωριάτικης σαλάτας σε quesadilla. Η ντομάτα περιέχει βιταμίνη C, το β-καροτένιο, το κάλιο και φυσικά το λυκοπένιο που είναι η ισχυρότερη λιποδιαλυτή αντιοξειδωτική ουσία. Η ελιά δεν έχει χοληστερίνη περιέχει ποσότητα σιδήρου αλλά και φωσφόρου. Οι κόκκινες πιπεριές αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης A, C και B6 και αντιοξειδωτικών παραγόντων  όπως λυκοπένιο και λουτεΐνη η οποία  συμβάλλει στην καλή υγεία των ματιών.

Club Sandwich

Πιάτο πλούσιο σε πρωτεΐνη, ασβέστιο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Μοσχαρίσιο μπιφτέκι

Το μοσχάρι είναι πολύ καλή πηγή πρωτεϊνών, αιμικού σιδήρου (με πολύ καλή απορρόφηση από τον ανθρώπινο οργανισμό), ψευδαργύρου, σεληνίου, βιταμίνης Β12. Οι πρωτεΐνες είναι ιδιαίτερα απαραίτητες στα παιδιά και τους εφήβους, στους αθλητές και τις έγκυες γυναίκες, καθώς επίσης και στους ηλικιωμένους ανθρώπους, που βρίσκονται σε φάση ανάρρωσης από κάποιο χειρουργείο ή ασθένεια.

Κοτόπουλο

Το κοτόπουλο είναι μια υγιεινή τροφή με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και νάτριο αλλά πλούσια σε πρωτεΐνη,  νιασίνη, φώσφορο, σελήνιο και βιταμίνη Β6. Αποτελεί καλή επιλογή για ανθρώπους που γυμνάζονται ή θέλουν να χάσουν βάρος.

Nachos

Πιάτο πλούσιο σε φυτικές ίνες, ασβέστιο, σελήνιο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β λόγω των τυριών, και βιταμίνης Ε (ελιές). Η βιταμίνη Ε έχει αντιοξειδωτική δράση, ενισχύει την άμυνα του οργανισμού και συμβάλει στη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει

Για να ξέρετε: Την 1η Μαΐου 2018 θα ενημερώσουμε την Πολιτική απορρήτου και τους Όρους χρήσης, ώστε να είναι πιο σαφείς και να καλύπτουν τη νέα νομοθεσία περί προστασίας του απορρήτου στην Ευρώπη. Επιλέξτε Αποδοχή για να μας ενημερώσετε ότι συμφωνείτε με τις αλλαγές. Μάθετε περισσότερα.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο