Ζαγοράκης: Ζητά από Κομισιόν αύξηση της χρηματοδότησης των προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

H εξάπλωση της πανδημίας του κορωνοϊού και το κλείσιμο των σχολείων και των πανεπιστημίων σε όλη την Ευρώπη έχει ήδη προκαλέσει ένα τεράστιο κύμα αλλαγών και στην εκπαιδευτική διαδικασία, αναδεικνύοντας τον σημαντικό ρόλο που αναμένεται να διαδραματίσει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα μελλοντικά εκπαιδευτικά συστήματα.

Συγκεκριμένα ο Έλληνας ευρωβουλευτής του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (ΕΛΚ) κ. Θόδωρος Ζαγοράκης ζητά με σειρά ερωτήσεων του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή την ενίσχυση των προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και την αύξηση της χρηματοδότησης των δράσεων που θα επιτρέψουν την μετάβαση στην ψηφιακή εκπαίδευση μετά το τέλος της πανδημίας του κορωνοϊού.

Η ξαφνική και χωρίς κατάλληλη προετοιμασία μετάβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αναπόφευκτα συνοδεύτηκε από σειρά τεχνικών προβλημάτων. Σε πολλές περιπτώσεις το εκπαιδευτικό προσωπικό απεδείχθη ότι δεν ήταν εξοικειωμένο με την φιλοσοφία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αλλά και με τις δυνατότητες που παρέχουν οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες διδασκαλίας, ενώ για αρκετούς μαθητές η μετάβαση στην ψηφιακή μάθηση ήταν πρακτικά αδύνατη λόγω έλλειψης της απαραίτητης υλικοτεχνικής υποδομής.

Ο κ. Ζαγοράκης καλεί την Επιτροπή να καταθέσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την προώθηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και την ανάπτυξη καινοτόμων ψηφιακών πλατφόρμων διδασκαλίας, δίνοντας όμως ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη άμεσης εκπαίδευσης και επιμόρφωσης του διδακτικού προσωπικού. Παράλληλα, ζητά από την Επιτροπή να χρηματοδοτήσει σε συνεργασία με τις εθνικές αρχές προγράμματα για την αγορά του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού (laptop, tablets) για μαθητές που δεν διαθέτουν αυτή τη στιγμή και προέρχονται από οικογένειες χαμηλού εισοδήματος.

Τέλος, όσον αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, παρά τη συγκριτικά μεγαλύτερη εξοικείωση των πανεπιστημίων με τα προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τα περισσότερα εξ αυτών, δεν ήταν έτοιμα για αυτή την ψηφιακή μετάβαση. Ελλείψεις στον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό αλλά και το κατάλληλα εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό εμφανίζονται να είναι τα μεγαλύτερα εμπόδια μέχρι στιγμής.

Προς αυτή την κατεύθυνση ο κ. Ζαγοράκης ζητά από την Επιτροπή να παρουσιάσει μια συνολική ψηφιακή στρατηγική για την μετάβαση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην ψηφιακή εποχή και ζητά από την Επιτροπή μεγαλύτερο μερίδιο από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία για την ανάπτυξη της απαραίτητης τεχνολογικής υποδομής που απαιτεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση (πανεπιστημιακά δίκτυα και πλατφόρμες που θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στην ταυτόχρονη σύνδεση χιλιάδων φοιτητών/ ανάπτυξη διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού).

Μπορεί να σας ενδιαφέρει

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Για να ξέρετε: Την 1η Μαΐου 2018 θα ενημερώσουμε την Πολιτική απορρήτου και τους Όρους χρήσης, ώστε να είναι πιο σαφείς και να καλύπτουν τη νέα νομοθεσία περί προστασίας του απορρήτου στην Ευρώπη. Επιλέξτε Αποδοχή για να μας ενημερώσετε ότι συμφωνείτε με τις αλλαγές. Μάθετε περισσότερα.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο