Θεσσαλονίκη: Κόμβος των Βαλκανίων

Η Θεσσαλονίκη δεν είναι απλώς η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, αλλά αποτελεί και «πέρασμα» για τα Βαλκάνια. Τα τελευταία χρόνια, η πόλη αναδείχθηκε σε πύλη για τις χερσαίες, εναέριες και θαλάσσιες μετακινήσεις και μεταφορές, έπειτα από μια σειρά αναβαθμίσεων των συγκοινωνιακών φορέων που τη δικτυώνουν με όλη τη χώρα, αλλά και τις γειτονικές.

Το αεροδρόμιο αναβαθμίζεται

Ως κόμβο όχι μόνο των Βαλκανίων, αλλά και ευρύτερα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης προσδοκά να καταστήσει η Fraport Greece το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, το αεροδρόμιο «Μακεδονία», σύμφωνα με τον διευθυντή δημοσίων σχέσεων της εταιρείας, Γιάννη Παπάζογλου.

Fraport, Θεσσαλονίκη

Η κατασκευή του νέου αεροσταθμού επιφάνειας 34.100 τμ ως επέκταση του υφιστάμενου που θα συνδέονται με αερογέφυρα προχωρά με γρήγορους ρυθμούς. Με την ολοκλήρωσή των εργασιών θα φιλοξενεί 45% περισσότερα check in, θα διαθέτει 7 ιμάντες παραλαβής αποσκευών, 24 πύλες αναχωρήσεων ενώ τα σημεία ελέγχου θα αυξηθούν κατά 115%. Προχωρούν επίσης η επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων και σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο, οι κατασκευές του νέου πυροσβεστικού σταθμού και οι εργασίες στον διάδρομο αποπροσγείωσης. Μετά από την ολοκλήρωση του μεγάλου κατασκευαστικού έργου, ύψους 100 εκατ. ευρώ, η χωρητικότητα και η δυναμικότητα του αεροδρομίου “Μακεδονία” θα αυξηθεί σημαντικά, μετατρέποντάς το σε μια σύγχρονη πύλη εισόδου για την Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας. Η νέα αυτή υποδομή θα αποτελέσει ταυτόχρονα κεντρικό κόμβο για τις αερομεταφορές στην Ελλάδα και σημείο αναφοράς για τις υποδομές της χώρας.

Η «ακτινογραφία» του αεροδρομίου «Μακεδονία»

1. Κατασκευή νέου αεροσταθμού επιφάνειας 34.100 m2 ως επέκταση του υφιστάμενου και δημιουργία νέας πρόσβασης
2. Ανακαίνιση του υπάρχοντος αεροσταθμού
3. 45% αύξηση των σημείων check-in (από 30 σε 44)
4. 115% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου
(από 6 σε 14)
5. Εγκατάσταση μοντέρνου συστήματος ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών
6. 50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών αναχωρήσεων (από 16 σε 24)
7. 75% αύξηση των ιμάντων παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 7)
8. Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων και σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο
9. Κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού
10. Κατασκευή δύο νέων φυλακίων ελέγχου πρόσβασης στην περιοχή δραστηριοτήτων αεροσκαφών
11. Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
12. Αναδιαμόρφωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

Νέα εποχή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η τρέχουσα χρονιά αποτέλεσε «σταθμό» για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που μέσω των αναβαθμίσεων στις σιδηροδρομικές υποδομές, πρόσφερε εκσυγχρονισμένες και καινοτόμες υπηρεσίες στους επιβάτες.

Μέσω των επενδύσεων, από τις οποίες «απορρέουν στρατηγικά και οικονομικά οφέλη», όπως δήλωσε σε πρόσφατο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Φίλιππος Τσαλίδης, η εταιρεία προσβλέπει στο να δημιουργήσει ακόμα πιο ποιοτικές υπηρεσίες, όπως μεγαλύτερη ακρίβεια στα δρομολόγια και προπάντων ασφαλείς μεταφορές.

Μια ακόμα προτεραιότητα της εταιρείας είναι η παροχή ανταγωνιστικών λύσεων σε σχέση με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς.

Ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της αναπτυξιακής τροχιάς είναι τα υπερσύγχρονα τρένα που θα εκτελούν τα δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη και αντίστροφα σε 3 ώρες «και κάτι», προσφέροντας στους επιβάτες βελτιωμένη εμπειρία μετακίνησης με πολλές ανέσεις και τιμές χαμηλότερες, καθιστώντας το τρένο πιο «θελκτικό» ακόμα και από το αεροπλάνο.

Μεταξύ άλλων τα «κομφόρ» του γρήγορου τρένου θα περιλαμβάνουν πρίζα σε κάθε θέση, υποστηρικτικό προσωπικό on board, WiFi (προς το παρόν, αποκλειστικά στην αμαξοστοιχία I/C51 και για την Α΄ θέση. Σταδιακά θα εγκατασταθεί και στις υπόλοιπες αμαξοστοιχίες), αναβαθμισμένες υπηρεσίες κυλικείου με νέο συνεργάτη την εταιρία ΒΕΝΕΤΗΣ, δωρεάν διάθεση εφημερίδων στους επιβάτες της Α’ Θέσης στις αμαξοστοιχίες I/C50 και I/C51 και δωρεάν διάθεση σετ προϊόντων περιποίησης στους επιβάτες της Α’ Θέσης.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θεσσαλονίκη

Σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων, η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει αμετάβλητη και συγκεκριμένα για το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, η πρώτη θέση κοστίζει 55 ευρώ (με 20% έκπτωση για την επιστροφή) και η δεύτερη θέση κοστίζει 45 ευρώ (με έκπτωση 20%).

Αλλάζει όψη ο ΟΛΘ

Η θέση της Θεσσαλονίκης ευνοεί σημαντικά ώστε να αναδειχθεί το λιμάνι της ως εμπορική πύλη όχι μόνο των Βαλκανίων αλλά και της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Στο γεωγραφικό αυτό πλεονέκτημα «ποντάρει» ο ΟΛΘ, που με μια σειρά επενδύσεων και κατ’ επέκταση αναβαθμίσεων φιλοδοξεί να «ανέβει κατηγορία» δημιουργώντας νέες δυνατότητες στις εμπορευματικές μεταφορές.

Θεσσαλονίκη, ΟΛΘ

Μάλιστα, το Φεβρουάριο υπεγράφη σύμβαση για το έργο αναβάθμισης της σύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο και συγκεκριμένα από την πύλη 11 του ΟΛΘ μέχρι τον Εμπορικό Σταθμό και το ΤΧ1 όπως και από το ΤΧ1 μέχρι τις εγκαταστάσεις της ΕΚΟ, προκειμένου να διευκολύνεται η μεταφορά των φορτίων, ενώ τεράστιας σημασίας χαρακτηρίζεται και η επιμύκυνση του προβλήτα 6 του λιμανιού που θα του επιτρέπουν να «φιλοξενεί» μεγαλύτερα πλοία.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση Thesstoday.gr, που κυκλοφόρησε με αφορμή την 84η ΔΕΘ και διανεμήθηκε δωρεάν

Μπορεί να σας ενδιαφέρει

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Για να ξέρετε: Την 1η Μαΐου 2018 θα ενημερώσουμε την Πολιτική απορρήτου και τους Όρους χρήσης, ώστε να είναι πιο σαφείς και να καλύπτουν τη νέα νομοθεσία περί προστασίας του απορρήτου στην Ευρώπη. Επιλέξτε Αποδοχή για να μας ενημερώσετε ότι συμφωνείτε με τις αλλαγές. Μάθετε περισσότερα.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο