Θυμός: Τι σας λείπει και βγαίνετε εκτός εαυτού – Έτσι θα ηρεμήσετε

Ένας καλός ύπνος μπορεί να είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεστε για να τιθασεύσετε το θυμό που ενδεχομένως σας κατακλύζει, σύμφωνα με τα ευρήματα νέας έρευνας του Πανεπιστημίου της Αϊόβα στις Ηνωμένες Πολιτείες που δημοσιεύονται στη διαδικτυακή έκδοση του Sleep.

Στο πρώτο σκέλος της έρευνας, η επιστημονική ομάδα «χτένισε» τις καταχωρήσεις ημερολογίου από 202 φοιτητές, οι οποίοι κλήθηκαν καθημερινά και για ένα μήνα να καταγράψουν πώς κοιμούνται τη νύχτα, στρεσογόνους παράγοντες στη διάρκεια της ημέρας τους και τα «επίπεδα» θυμού τους.

Τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της σχετικής ανάλυσης κατέδειξαν πως οι φοιτητές ένιωθαν μεγαλύτερο θυμό τις ημέρες αφότου είχαν κοιμηθεί λιγότερο από το συνηθισμένο.

Στο δεύτερο σκέλος, οι ερευνητές ανέθεσαν τυχαία σε 147 άτομα της κοινότητας είτε να διατηρήσουν το τακτικό τους πρόγραμμα ύπνου, είτε να περιορίσουν τον ύπνο τους κατά περίπου πέντε ώρες σε δύο νύχτες. Κατόπιν εκτιμήθηκε ο θυμός που ένιωθαν κατά την έκθεσή τους σε ενοχλητικό θόρυβο.

Τα άτομα που είχαν κοιμηθεί καλά προσαρμόστηκαν στο θόρυβο και ανέφεραν λιγότερο θυμό έπειτα από δύο ημέρες. Αντίθετα, τα άτομα με περιορισμένο ύπνο εμφάνισαν αυξημένο θυμό ως αντίδραση στον ενοχλητικό θόρυβο, γεγονός που υποδηλώνει πως η απώλεια ύπνου υπονόμευσε τη συναισθηματική προσαρμογή τους σε ενοχλητική συνθήκη.

Η υποκειμενική υπνηλία αντιπροσώπευε το μεγαλύτερο μέρος της επίδρασης της απώλειας ύπνου στον θυμό. Ανάλογο πείραμα, στο οποίο οι μετέχοντες εκδήλωσαν θυμό μετά από ένα διαδικτυακό ανταγωνιστικό παιχνίδι, είχε παρόμοια αποτελέσματα.

«Τα ευρήματα είναι σημαντικά διότι παρέχουν ισχυρή αιτιώδη συσχέτιση μεταξύ του περιορισμού του ύπνου και της αύξησης του θυμού και της ευερεθιστότητας εν καιρώ», επισήμανε ο Zlatan Krizan, καθηγητής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Αϊόβα στο Έιμς.

Ειδικά ως προς την καταγραφή σχετικού ημερολογίου εκ μέρους των φοιτητών, ο ίδιος υπογράμμισε πως η στέρηση ύπνου έχει σαφή επίδραση στην καθημερινότητα, καθώς οι νεαροί ανέφεραν πως ένιωθαν μεγαλύτερο θυμό τα απογεύματα όταν δεν είχαν κοιμηθεί επαρκώς την προηγούμενη νύχτα.

Η ερευνητική ομάδα σημείωσε πως τα σχετικά ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία του να εξεταστούν και να αντιμετωπιστούν συγκεκριμένες συναισθηματικές αντιδράσεις, όπως ο θυμός, κάτω από το φάσμα των διαταραχών ύπνου.

Πηγή: ygeiamou.gr

Μπορεί να σας ενδιαφέρει

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Για να ξέρετε: Την 1η Μαΐου 2018 θα ενημερώσουμε την Πολιτική απορρήτου και τους Όρους χρήσης, ώστε να είναι πιο σαφείς και να καλύπτουν τη νέα νομοθεσία περί προστασίας του απορρήτου στην Ευρώπη. Επιλέξτε Αποδοχή για να μας ενημερώσετε ότι συμφωνείτε με τις αλλαγές. Μάθετε περισσότερα.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο