Λιγότερες πτήσεις, η «θυσία» μας προς όφελος του κλίματος (video)

Εάν μειώσουμε την κατανάλωση κρέατος θα συμβάλλουμε στον περιορισμό εκπομπών αερίων θερμοκηπίου που προκαλούνται κατά τη διαδικασία παραγωγής του. Το ίδιο θα συμβεί, εάν περιορίσουμε την αγορά ρούχων από βιομηχανίες γρήγορης μόδας οι οποίες παράγουν τεράστιες εκπομπές άνθρακα.

Τι θυσίες είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης; Στο ερώτημα αυτό απαντά πρόσφατη έρευνα για το κλίμα που διενήργησε η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων σε Ευρώπη, Αμερική και Κίνα.

Οι απαντήσεις είναι εντυπωσιακές. Το 40% των Ευρωπαίων θα εγκατέλειπε με ευκολία τις… πτήσεις. Το ίδιο ισχύει και για τους ερωτηθέντες σε Αμερική(38%) αλλά και Κίνα(43%). Κανείς τους όμως δεν φαίνεται πρόθυμος να εγκαταλείψει τη μετακίνηση με το αυτοκίνητό του, όχι επειδή ανησυχούν για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στο περιβάλλον, αλλά επειδή φοβούνται για την υγείας τους εξαιτίας της πανδημίας.

Η έρευνά δείχνει πως στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης οι πολίτες αποφεύγουν τη μετακίνηση με αστικές συγκοινωνίες. Στην Ελλάδα, το 75% των ερωτηθέντων αποφεύγει τις μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 67%. Ανάλογη τάση επικρατεί σε Αμερική(75%) και Κίνα (71%).

Παρόλο που οι περισσότεροι ερωτηθέντες (72% Ευρωπαίων και Αμερικανών, και το 84% των Κινέζων) ανησυχούν περισσότερο για την COVID-19 παρά για την κλιματική κρίση, εξακολουθούν να πιστεύουν ότι οι προσωπικές επιλογές και οι ενέργειές τους μπορούν να συμβάλουν στην καταπολέμηση της.

Το 42% των ευρωπαίων πολιτών δηλώνουν ότι θα κάνουν τις διακοπές τους στη χώρα τους για να ελαχιστοποιήσουν τις εκπομπές άνθρακα που προκαλούνται από τις αεροπορικές πτήσεις.

Μόλις αρθούν οι περιορισμοί ταξιδιού που σχετίζονται με την COVID-19, το 37% των ερωτηθέντων σε Κίνα, το 22% σε Ευρώπη και το 22% σε Αμερική, δηλώνει ότι θα αποφύγει τη μετακίνηση με αεροπλάνο.

Σύμφωνα με τον διευθυντή του εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής ΑΠΘ Ιωάννη Πολίτη λόγω πανδημίας διανύουμε μια περίοδο μετάβασης σε νέο μεταφορικό, οικονομικό και κοινωνικό μοντέλο.

Οι πολίτες στράφηκαν στη χρήση ΙΧ την περίοδο των lockdown, σύμφωνα με έρευνα του ΑΠΘ, αλλά σε αντίθεση με τους άλλους Ευρωπαίους δεν οδηγήθηκαν και σε αυξημένη χρήση ποδηλάτου. Για το σκοπό αυτό χρειαζόμαστε ποδηλατόδρομους και περισσότερες παρεμβάσεις υπέρ του ποδηλάτου, σημείωσε.

Αναφερόμενος στη Θεσσαλονίκη, σημείωσε ότι το μετρό δεν θα λύσει από μόνο του το συγκοινωνιακό αλλά θα πρέπει να δούμε μια διαφορετική προσέγγιση των μετακινήσεων και ριζοσπαστικές αλλαγές στο αστικό τοπίο.

ΠΗΓΗ: ΕΡΤ3, ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ

Μπορεί να σας ενδιαφέρει

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Για να ξέρετε: Την 1η Μαΐου 2018 θα ενημερώσουμε την Πολιτική απορρήτου και τους Όρους χρήσης, ώστε να είναι πιο σαφείς και να καλύπτουν τη νέα νομοθεσία περί προστασίας του απορρήτου στην Ευρώπη. Επιλέξτε Αποδοχή για να μας ενημερώσετε ότι συμφωνείτε με τις αλλαγές. Μάθετε περισσότερα.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο