Μία εβδομάδα χωρίς καραντίνα: Συγχρωτισμός και έλλειψη αποστάσεων σε μπαρ

Απαισιόδοξα και εν πολλοίς επικίνδυνα ήταν τα μηνύματα από τη στάση πελατών και σημαντικής μερίδας επιχειρηματιών την πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας των καταστημάτων εστίασης και διασκέδασης και με αποκορύφωμα το Σαββατοκύριακο, αναφορικά με την τήρηση των μέτρων αποφυγής της εξάπλωσης του κορωνοϊού.

Αν και στις ταβέρνες και τα εστιατόρια στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων τα υγειονομικά μέτρα τηρήθηκαν, σε πολλές καφετέριες και μπαρ η εικόνα ήταν εντελώς διαφορετική.

Ακόμα και εσωτερικοί χώροι κατακλύστηκαν από πελάτες, οι οποίοι δεν κρατούσαν κανένα μέτρο προστασίας, ενώ… μπουλούκι ήταν ο κόσμος σε εξωτερικούς χώρους των καταστημάτων, όπου είχαν μεν τοποθετηθεί τραπεζάκια με τις κατάλληλες αποστάσεις, ωστόσο, άτομα κυρίως νεαρής ηλικίας στέκονταν όρθιοι, σχεδόν… αγκαλιασμένοι μεταξύ τους, με ένα ποτό στο χέρι.

Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων οι εργαζόμενοι στα καταστήματα φορούσαν μάσκες, όπως ορίζουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα, ωστόσο, σε πολλές περιπτώσεις ιδιοκτήτες και υπεύθυνοι των επιχειρήσεων δεν έκαναν καμία σύσταση στους πελάτες, ώστε να προσέξουν περισσότερο και απλώς παρακολουθούσαν απαθείς τις εξελίξεις. Πολλά ήταν τα καταστήματα που άνοιξαν την τζαμαρία, ώστε να είναι νομιμοφανείς, ωστόσο, πελάτες συνωστίσθηκαν και σε εσωτερικά σημεία σε αρκετή απόσταση από την πρόσοψη του μαγαζιού.

«Οι οδηγίες είναι σαφείς αναφορικά με τα θέματα αποστασιοποίησης, ωστόσο, η νεολαία την αντιμετωπίζει λίγο διαφορετικά. Είναι πιο χαλαρή, διότι πιστεύει ότι έχει ανοσία. Γι’ αυτό βλέπουμε διαφορετική εικόνα στις ταβέρνες, όπου οι πελάτες είναι συνήθως μεγαλύτερης ηλικίας, σε σχέση με τα μπαρ. Είναι γεγονός ότι παρατηρήθηκε ζήτημα συγχρωτισμού, αλλά είναι πολύ δύσκολο να επέμβει ο επιχειρηματίας στον πελάτη και να διαχειριστεί την κατάσταση. Μετά από 2.5 μήνες μη λειτουργίας ο επιχειρηματίας αισθάνεται τεράστια πίεση και άγχος. Είναι και θέμα ατομικής ευθύνης του πελάτη, η υπεύθυνη στάση που οφείλει να κρατήσει απέναντι στο κοινωνικό σύνολο Η ομοσπονδία μας με εγκυκλίους προς τα σωματεία – μέλη μας έχει συστήσει να τηρούνται τα μέτρα ασφαλείας, με βάση τα υγειονομικά πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ. Θα προχωρήσουμε και σε νέες συστάσεις για προσοχή, ωστόσο, το βασικότερο απ’ όλα είναι η ευαισθητοποίηση του κόσμου», τονίζει στο ethnos.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατόρων, Γιώργος Καββαθάς.

Αθέμιτος ανταγωνισμός

Το γεγονός αυτό δημιούργησε έντονες συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ επιχειρήσεων του κλάδου της εστίασης και της νυχτερινής διασκέδασης. Για παράδειγμα, σε μπαράκια που βρίσκονται σε μικρότερους δρόμους ή σε συνοικίες ήταν περισσότερο χαλαρή ή έως και ανύπαρκτη η τήρηση των μέτρων ασφαλείας, σε αντίθεση με πιο κεντρικά καταστήματα, όπου τηρήθηκαν περισσότερο τα μέτρα αποφυγής της εξάπλωσης του κορωνοϊού.

Ωστόσο και μεταξύ των κεντρικών καταστημάτων δημιουργήθηκαν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, αφού σε κάποια μαγαζιά ο συγχρωτισμός κυριάρχησε στους εξωτερικούς αλλά και στους εσωτερικούς χώρους, ενώ σε άλλα τηρήθηκαν τουλάχιστον σε σημαντικό βαθμό οι αποστάσεις και αποφεύχθηκε ο έντονος συγχρωτισμός.
«Δυστυχώς, τον αθέμιτο ανταγωνισμό τον έχει πολύ έντονα ο κλάδος μας. Είναι λανθασμένη προσέγγιση των ίδιων των επιχειρηματιών. Καταλαβαίνετε ότι μετά από αυτούς τους 2,5 μήνες που παρέμειναν κλειστά τα καταστήματα, δημιουργούνται συνθήκες ο σώζων εαυτόν σωθήτω, ωστόσο, σίγουρα αυτό είναι λάθος», υπογραμμίζει ο κ. Καββαθάς.

Πηγή: ethnos.gr

Μπορεί να σας ενδιαφέρει

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More