Ξεκινούν δοκιμαστικά δρομολόγια στο μετρό Θεσσαλονίκης – Τι θα γίνει με την Βενιζέλου

Ξεκινούν τις προσεχείς μέρες δοκιμαστικά δρομολόγια του Μετρό Θεσσαλονίκης εντός του αμαξοστασίου, σύμφωνα με πηγές της Αττικό Μετρό Α.Ε..

Ρεπορτάζ: Χριστίνα Μισιρλή

Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες ρευματοδότησης και είναι όλα έτοιμα για να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια. Μάλιστα, οι ίδιες πηγές επισημαίνουν στο ThessToday.gr ότι οι μελέτες που απαιτούνταν ολοκληρώθηκαν σε πολύ σύντομα χρονικό διάστημα.

Το σημαντικό είναι ότι το προσεχές διάστημα τα τρένα θα μπουν στις ράγες και θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια και θα διανύουν μία απόσταση 200 μέτρων εντός του αμαξοστασίου της Πυλαίας. Οι πηγές αναφέρουν ότι οι εργασίες στο αμαξοστάσιο προχωρούν κανονικά και σε περίπου έξι μήνες θα είναι έτοιμο να παραδοθεί στην Αττικό Μετρό Α.Ε..

Μάλιστα, κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών δρομολογίων οι αρμόδιοι θα καταγράφουν  προβλήματα και θα γίνονται οι απαραίτητες διορθώσεις. “Ο χρόνος που ξεκινούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια είναι εξαιρετικά σημαντικός και χρήσιμος για την ολοκλήρωση του “μετρό σε λειτουργία”. Τα δοκιμαστικά δρομολόγια ξεκινούν εντός του χρονοδιαγράμματος που είχαν θέσει εξαρχής”, αναφέρουν οι πηγές.

Σε πρώτη φάση θα πρέπει να γίνουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια και στη συνέχεια θα πρέπει να δημιουργηθεί στο software κάτι το οποίο είναι πολύ βασικό, γιατί το Μετρό της Θεσσαλονίκης έχει την ιδιαιτερότητα και την πρωτοτυπία για τον ελλαδικό χώρο, μετά το μετρό της Κοπεγχάγης, να λειτουργεί χωρίς οδηγό. Θα είναι ένα πλήρως αυτοματοποιημένο και πιο σύγχρονο μετρό, καθώς όλα θα γίνονται από το κέντρο ελέγχου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι απαραίτητο οι δοκιμές να αποδώσουν χωρίς καμία απόκλιση, ούτε χιλιοστό, καθώς όταν θα σταματούν τα τρένα στις αποβάθρες θα υπάρχουν πάνελ και θα πρέπει να σταματήσουν ακριβώς στο σημείο που βρίσκεται το πάνελ.

Συζητήσεις για ιδιώτη 

Ομάδα ειδικών συντάσσει τα τεύχη δημοπράτησης και λειτουργίας του μετρό για να τα καταθέσει στο υπουργείο Μεταφορών και εκείνο έπειτα θα κρίνει και θα αποφασίσει για την εταιρία λειτουργίας. Ειδικότερα, αν θα είναι ιδιώτης ή δημόσια υπηρεσία. Να σημειωθεί ότι η ευθύνη της Αττικό Μετρό Α.Ε. σταματάει στο κατασκευαστικό μέρος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν γίνει συζητήσεις για το ενδεχόμενο να ανατεθεί το έργο σε ιδιώτη εργολάβο, χωρίς να είναι ακόμα κάτι σίγουρο γιατί την τελική απόφαση θα την πάρει το Υπουργείο Μεταφορών ανάλογα με το ποιος θα πληρεί της προϋποθέσεις.

Τα αρχαία της Βενιζέλου

Πριν από περίπου δύο μήνες το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο αποφάσισε κατά ισχυρή πλειοψηφία ότι οι εργασίες για το σταθμό Βενιζέλου θα προχωρήσουν με τη μέθοδο της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων.

Η απομάκρυνση των υλικών της κατάχωσης είναι μία δουλειά η οποία διαρκεί περίπου 4 μήνες και θα γίνει σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων. Σύμφωνα με πληροφορίες, η απομάκρυνση όλων των υλικών θα ξεκινήσει αμέσως μετά την απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού, το οποίο καθυστερεί τη διαδικασία λόγω πρακτικών.

Ταυτόχρονα, θα ξεκινήσει η σύνταξη της δημοπράτηση της μελέτης για το ποιος θα αναλάβει την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων. “Εφόσον ολοκληρωθούν οι εργασίες, θα γίνει η επανατοποθέτηση των αρχαίων, θα δημιουργηθεί μία αρχαιολογική πλάζα όπου τα αρχαία θα μπορούν να τα βλέπουν και οι επισκέπτες”, καταλήγουν οι πηγές της Αττικό Μετρό Α.Ε..

Μπορεί να σας ενδιαφέρει

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More