“Ξεκολλάει” το έργο για το Μετρό Θεσσαλονίκης – Οι εξελίξεις για «Βενιζέλου» (ΦΩΤΟ+VIDEO)

Σε εντατικούς ρυθμούς έχουν επιστρέψει οι εργασίες του Μετρό Θεσσαλονίκης με τον ανάδοχο να “τρέχει” το έργο, όπως τονίζει ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης που επισκέφτηκε σήμερα τη Θεσσαλονίκη γα να επιθεωρήσει την πορεία των εργασιών.

Ρεπορτάζ: Μιχαήλ Παπαβασιλείου 

«Είμαστε εδώ σήμερα για το Μετρό Θεσσαλονίκης, να δούμε πως προχωρούν ο ανάδοχος και η κοινοπραξία για να τελειώσει το έργο. Είμαστε ικανοποιημένοι γιατί βλέπουμε ότι οι διαδικασίες προχωρούν με γοργούς ρυθμούς. Επισκεφτήκαμε το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, όπου σε μερικές μέρες θα ξεκινήσει μερική ηλεκτροδότηση, ώστε ν’ αρχίσουν οι δοκιμές των τρένων. Επίσης, επισκεφτήκαμε τον σταθμό «Φλέμινγκ» και «Πανεπιστήμιο» για να δούμε σε τι κατάσταση βρίσκονται οι εργασίες, όπως και εδώ όπου βρισκόμαστε στον σταθμό «Αγίας Σοφίας». Η Αττικό Μετρό κάνει μία πάρα πολύ καλή δουλειά, ώστε να ξεκολλήσει το έργο», είπε ο γενικός γραμματέας Υποδομών.

Ο κ. Καραγιάννης τόνισε πως μόλις ξεπερασθούν κι αυτά τα εμπόδια, αυτό που έχουν υποσχεθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης θα το τηρήσουν εντός χρονοδιαγράμματος και εντός του 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει το δικό της μετρό. «Γνωρίζαμε και ξέρουμε ακόμη και τώρα τα προβλήματα του μετρό, αλλά θα επιλυθούν όσο πιο άμεσα γίνεται για να προχωρήσει ακόμη πιο γρήγορα το έργο», είπε.

Σε ότι αφορά στον Φορέα Λειτουργίας του μετρό ανέφερε ότι είναι άμεση προτεραιότητα και εντός του έτους θα ξεκινήσουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για να πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός για να συσταθεί ο Φορέας Λειτουργίας.

Όσον αφορά τις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Νίκος Ταχιάος, τόνισε τα εξής: «Για τις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις δεν υπήρχαν μελέτες, όπως και για την επιδομή, που εμείς καταφέραμε να επισπεύσουμε. Οι εργασίες έχουν ξεκινήσει κανονικά και προχωράνε. Αυτή τη στιγμή, είμαστε στη φάση που έχουμε ένα έργο τέχνης, έχουμε δημιουργήσει τον καμβά και πάνω σε αυτόν φτιάχνεις όλες τις λεπτομέρειες, δηλαδή εκεί βρίσκεται η ουσία του έργου. Αυτό είναι μία δουλειά που είναι σχετικά αφανής, αλλά δύσκολη».

Επίσης, τονίστηκε πως οι σταθμοί «Φλέμινγκ» και «Πανεπιστήμιο» θα δοθούν μαζί με την παράδοση του έργου. «Για να είμαστε ειλικρινής δεν μπορείς να κλείσεις έναν σταθμό εφόσον δεν έχουν τελειώσει όλα τα ηλεκτρολογικά. Στην πραγματικότητα για να λειτουργήσει ένα τρένο χρειάζεται να ολοκληρωθούν τα πάντα», διευκρίνισε.

Σταθμός «Βενιζέλου» και αρχαία

«Θέλουμε να είμαστε εντός χρονοδιαγραμμάτων και μετά την θετική γνωμοδότηση που έχουμε από το ΚΑΣ να προχωρήσουν πάρα πολύ γρήγορα οι μελέτες που χρειάζεται να γίνουν για την διαδικασία της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου με τη λύση που έχουμε προτείνει και έχουμε και την γνωμοδοτική απόφαση του ΚΑΣ», ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.

Η μελέτη για τα αρχαία στη Βενιζέλου θα είναι έτοιμη εντός τετραμήνου σύμφωνα με τον γ.γ. Υποδομών.

Για την απόφαση του ΚΑΣ ο κ. Ταχιάος πρόσθεσε ότι δεν ανησυχεί, διότι έχουν προκύψει πολλαπλές μελέτες για να παρθεί η απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων της Βενιζέλου, με αποτέλεσμα να θεωρείται η ενδεδειγμένη λύση, όπως και η απόφαση που πάρθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας, «μία λύση νόμιμη» όπως την χαρακτήρισε.

Τέλος, κλείνοντας ανακοίνωσε ότι σε μερικές εβδομάδες θα δοθεί στη δημοσιότητα η προκαταρκτική μελέτη: «Πολύ σύντομα θα δοθούν τα σχέδια της προκαταρκτικής μελέτης του σταθμού «Βενιζέλου» για να υπάρχει μία εικόνα ως προς το τί θα γίνει ακριβώς. Με τη λύση που προτείνουμε δεν φεύγουν τα αρχαία από τη Βενιζέλου, θα κατασκευαστεί πολύ πιο γρήγορα και με λιγότερο κόστος ο σταθμός και με το ίδιο αποτέλεσμα σε σχέση αν ήταν εφικτή η κατασκευή με την παραμονή των αρχαιοτήτων επί τόπου», είπε.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More