Πρέπει να «πιάνεσαι» μετά από κάθε προπόνηση; Μύθοι και αλήθειες

Γράφει ο Χαρίδημος Ζαρίκοςκαθηγητής φυσικής αγωγής, πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ ΑΠΘ, personal trainer

Με αφορμή μια συζήτηση, που έτυχε να ακούσω, πάμε να ξεδιαλύνουμε κάποιους μύθους σχετικά με την γυμναστική.

Πολύ συχνά ακούμε στο γυμναστήριο τις φράσεις «αν ”πιαστείς” σημαίνει ότι έκανες καλή προπόνηση», «πολύ καλή προπόνηση σήμερα, δεν μπορώ να κατέβω τις σκάλες».

Μύθος 1ος: Δεν «πιάστηκα» δεν σημαίνει ότι δεν έκανες καλή προπόνηση. Πιάσιμο σημαίνει κομμένες μυϊκές ίνες, κάτι το οποίο συνεπάγεται πόνο, το οποίο συνεπάγεται με την σειρά του ότι ένα χέρι που είναι «τραυματισμένο» και πονάει δεν μπορεί να μας αποδώσει το 100% του. Μπορεί κάνοντας ένα νέο είδος προπόνησης ή αλλάζοντας την ένταση ή κάποια μεταβλητή του προγράμματος να πιανόμαστε και μέσω της διαδικασίας επούλωσης του μυ να αυξάνουμε την μυϊκή μας μάζα και ότι αυτό ακολουθεί, όμως δεν σημαίνει ότι το θέλουμε όλη την ώρα ή πως δεν προπονούμαστε αποτελεσματικά αν δεν πιαστούμε.

Μύθος 2ος: Δεν χρειάζεται σε κάθε προπόνηση να φτάνεις στο σημείο να μην μπορείς να κατέβεις τις σκάλες. Όλα έχουν να κάνουν με το ποιο στόχο έχεις θέσει για ποιόν λόγο ξεκίνησες να γυμνάζεσαι, το προπονητικό σου υπόβαθρο, πόσο καιρό έχεις να γυμναστείς και άλλες μεταβλητές. Το σίγουρο είναι πως αν δεν γυμνάζεσαι για να κατέβεις σε αγώνες και έχεις και μια καθημερινότητα να αντεπεξέλθεις, πρέπει να φεύγεις και να αισθάνεσαι κόπωση, αλλά και ευεξία ταυτόχρονα, οπότε το «δεν μπορώ να κατέβω τις σκάλες» δεν θεωρώ πως πρέπει να βρίσκεται συχνά στο λεξιλόγιο σου. ΟΚ θα υπάρχει και αυτό, άλλα όχι κάθε φορά.

Facebook: Ζαρίκος Χαρίδημος Γυμναστής-Personal Trainer

Instagram: Haridimos_trainer

Μπορεί να σας ενδιαφέρει

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More