Έπεσαν 50% οι τιμές στα Χριστουγεννιάτικα είδη, τα χρόνια της κρίσης

pant

Ο Δεκέμβρης πλησιάζει, μαζί και τα Χριστούγεννα. Τα εποχιακά μαγαζιά της πόλης έχουν “φορέσει” τα γιορτινά τους και άρχισαν να υποδέχονται εδώ και αρκετές μέρες, τους πρώτους πελάτες.

Το Press724, μίλησε με δυο ιδιοκτήτες καταστημάτων με Χριστουγεννιάτικα είδη, οι οποίοι αναφέρθηκαν στην κατάσταση που επικρατεί στην αγορά, στις χαμηλές πλέον τιμές που κυμαίνονται τα προϊόντα, στο πόσο επηρέασε η κρίση τους καταναλωτές, αλλά και στους πολύ υψηλούς φόρους που καλούνται να πληρώσουν τέτοιες επιχειρήσεις.

Η Ιουλία Κανελοπούλου, ιδιοκτήτρια καταστήματος εποχιακών ειδών στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, τόνισε πως οι τιμές των Χριστουγεννιάτικων προϊόντων, κινούνται σε χαμηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στο μαγαζί της κυμαίνονται από 1 έως 10 ευρώ. Ωστόσο, προσπάθεια της όπως είπε, είναι να διατηρούνται προσιτές, με σκοπό να προσελκύσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών. 

Όπως τόνισε, ακόμα δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση στην πώληση Χριστουγεννιάτικων προϊόντων. Παρόλα αυτά, σε σχέση με πέρσι και πρόπερσι, οι πωλήσεις είναι πολύ πεσμένες. “Τα τελευταία χρόνια και με την κρίση να έχει ενεργό ρόλο στην κίνηση της αγοράς, τα πράγματα για τους ελεύθερους επαγγελματίες, πάνε από το κακό στο χειρότερο” είπε χαρακτηριστικά.

Όσο για τις τιμές των δέντρων, ξεκαθάρισε πως τα μικρά δεν είναι ιδιαίτερα ακριβά και ο μέσος όρος κόστους τους είναι στα 3-4 ευρώ. “Για να υπάρχει πώληση Χριστουγεννιάτικων ειδών πρέπει να βοηθάει και ο καιρός. Αυτό μέχρι στιγμής, είναι κάτι που δεν συμβαίνει”.

Η κ.Κανελοπούλου, επισήμανε πως η κρίση έχει επηρεάσει πολύ επιχειρήσεις όπως τη δική της, καθώς ο κόσμος αρκείται σε είδη που είχε παλαιότερα και δεν σπαταλά εύκολα, επιπλέον χρήματα για να αγοράσει νέα. “Υπάρχουν πελάτες που θα έρθουν να αγοράσουν πράγματα αξίας το πολύ 10 ευρώ και θα θελήσουν και κάποια έκπτωση ή κάποιο δώρο. Αυτομάτως, δουλεύουμε περισσότερο για τα λειτουργικά έξοδα παρά για το κέρδος” τονίζει, ενώ την ίδια στιγμή λέει πως η φορολόγηση και ο ΦΠΑ είναι στα ύψη, δημιουργώντας επιπλέον εμπόδια στην αγορά.

Από την πλευρά του ο Στέλιος Γκότσης, ιδιοκτήτης εποχιακής επιχείρησης στην Θεσσαλονίκη, είπε πως τα Χριστουγεννιάτικα προϊόντα ανάλογα με το τι θα πάρεις, έχουν τιμές που κυμαίνονται από 30 λεπτά έως και 300 ευρώ. “Έχει να κάνει περισσότερο με το τι ψάχνει να αγοράσει ο καθένας. Ο μέσος όρος των περισσότερων προϊόντων είναι στο 1,5 ευρώ” αναφέρει.

Όπως προσθέτει ο επιχειρηματίας, η αγορά κινείται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, ικανοποιητικά, καθώς ο κόσμος βλέπει πάντα τα Χριστούγεννα σαν μια γιορτή χαράς και αγάπης. Αναφέρει πως όταν μπει κάποιος στο κατάστημα του, κάτι θα αγοράσει… Είτε με 5, είτε με 10 ευρώ… “το κατά δύναμιν” λέει χαρακτηριστικά.

Τα δέντρα κοστίζουν από 4 ευρώ τα μικρά και κάποια μεγάλα φτάνουν ακόμη και τα 300. Ο μέσος όρος των μεγάλων δέντρων κυμαίνεται στα 60-90 ευρώ. Συνήθως, όσο μεγαλύτερο, τόσο καλύτερη η ποιότητα του ξύλου από το οποίο είναι φτιαγμένο και τόσο μεγαλύτερη η τιμή του. Υπάρχει δέντρο 2,5 μέτρων με 120 ευρώ και αντίστοιχο με 220 ευρώ, τα φθηνότερα βέβαια, πωλούνται πιο εύκολα και σε μεγαλύτερο βαθμό.

Η κρίση έχει επηρεάσει πολύ την αγορά, με αποτέλεσμα οι τιμές των Χριστουγεννιάτικων ειδών την τελευταία 5ετία , να έχουν πέσει 50%. Για τους περισσότερους επιχειρηματίες του κέντρου, η κρίση ξεκίνησε το 2008 στα επεισόδια που έγιναν τον Δεκέμβρη για τον Α.Γρηγορόπουλο. 

Σύμφωνα, με τον κ.Γκότση, η πώληση Χριστουγεννιάτικων ειδών και μόνο, δεν αποτελεί διέξοδο για τους καταστηματάρχες και για αυτό όπως λέει, δουλεύουνε όλο τον χρόνο με διάφορα εποχιακά είδη. “Πριν την κρίση, μόνο από τα Χριστουγεννιάτικα έσοδα μπορούσανε να καλύψουν τις ανάγκες του υπόλοιπου χρόνου”.

Ο Στέλιος Γκότσης, αναφέρθηκε και στην “ζημιά” που κάνουν τα πολυκαταστήματα στην αγορά. Ο κόσμος έχει μάθει να στηρίζει τα μεγάλα πολυκαταστήματα, αυτό επηρεάζει αρνητικά την αγορά και πιο συγκεκριμένα όσους έχουν απλές επιχειρήσεις, όπως είπε. “Έχει δημιουργηθεί μια λάθος άποψη, ότι τα πολυκαταστήματα είναι φθηνότερα από τα απλά μαγαζιά. Αυτό είναι μεγάλο λάθος καθώς, στόχος των περισσότερων καταστημάτων είναι οι καλύτερες τιμές και στην καλύτερη δυνατή ποιότητα. Έτσι ήταν, είναι και θα είναι, η νοοτροπία του Έλληνα… Θα τον επηρεάζει το Marketing. Δεν φταίει τόσο η κρίση, όσο η νοοτροπία του λαού” καταλήγει ο επιχειρηματίας.

Ρεπορτάζ: Γιάννης Γκίνης

Μπορεί να σας ενδιαφέρει

Για να ξέρετε: Την 1η Μαΐου 2018 θα ενημερώσουμε την Πολιτική απορρήτου και τους Όρους χρήσης, ώστε να είναι πιο σαφείς και να καλύπτουν τη νέα νομοθεσία περί προστασίας του απορρήτου στην Ευρώπη. Επιλέξτε Αποδοχή για να μας ενημερώσετε ότι συμφωνείτε με τις αλλαγές. Μάθετε περισσότερα.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο