Τα σημαντικά οφέλη των καρότων στην υγεία μας

Με έντονα γλυκιά γεύση και πλούσιο πορτοκαλί χρώμα, τα καρότα είναι ίσως οι πιο γνωστές ρίζες.

Μάλιστα, ήταν ήδη γνωστά στην αρχαία Ελλάδα, όπου αρχικά χρησιμοποιούνταν για φαρμακευτικούς σκοπούς και στη συνέχεια εντάχθηκαν στη διατροφή μας. Τώρα, λοιπόν, που είναι η εποχή τους, σας δίνουμε πέντε λόγους να τα εντάξετε στο μενού σας.

Πέντε λόγοι να εντάξετε τα καρότα στη διατροφή σας

  1. Προστατεύουν το δέρμα. Τα καρότα μάς προσφέρουν φυσική προστασία από τον ήλιο, κάτι το οποίο έχουμε ανάγκη κατά τη διάρκεια όλου του χρόνου, ειδικά στην ηλιόλουστη Ελλάδα. Χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε καροτενοειδή, προστατεύουν το δέρμα από ερεθισμούς και πανάδες. Παράλληλα, λόγω της περιεκτικότητάς τους σε νερό (87%) αποτελούν ιδανική τροφή και για την ενυδάτωση του δέρματος.
  2. Εξασφαλίζουν καλύτερη όραση. Η βιταμίνη Α παίζει καθοριστικό ρόλο στην καλή λειτουργία της όρασης και στην πρόληψη εμφάνισης οφθαλμικών διαταραχών, όπως η ξηροφθαλμία. Τα καροτενοειδή μετατρέπονται στον οργανισμό μας σε βιταμίνη Α, εμποδίζοντας τον εκφυλισμό των κυττάρων του ματιού και μειώνοντας τις πιθανότητες εμφάνισης καταρράκτη.
  3. Ενισχύουν το ανοσοποιητικό. Η βιταμίνη Α διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της φυσικής άμυνας του οργανισμού, καθώς συμμετέχει στην παραγωγή και τη λειτουργία των λευκών αιμοσφαιρίων, τα οποία βοηθούν στην εξουδετέρωση των βακτηρίων και άλλων παθογόνων μικροοργανισμών. Τα καρότα αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α.
  4. Θωρακίζουν την καρδιά. H διατροφή που μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών προβλημάτων είναι χαμηλή σε κορεσμένα λιπαρά και ζάχαρη και πλούσια σε συστατικά όπως η βιταμίνη B6, το φυλλικό οξύ και οι αντιοξειδωτικές ουσίες. Τα καρότα είναι μία από τις κορυφαίες τροφές με αντιοξειδωτική δράση.
  5. Βοηθούν στο αδυνάτισμα. Πλούσια σε νερό και φτωχά σε θερμίδες, τα τραγανά καρότα είναι το ιδανικό σνακ για όλους όσοι θέλουν να χάσουν το περιττό βάρος. 100 γραμμάρια ωμών καρότων περιέχουν μόλις 42 θερμίδες.

Τι πρέπει να προσέξετε

Τα καρότα έχουν τρεις εχθρούς: τη ζέστη που τα μαλακώνει, το τσουχτερό κρύο που τα «καίει», και την υγρασία που τα σαπίζει. Επομένως, πρέπει να τα καταναλώνετε φρέσκα, όσο πιο σύντομα γίνεται.

Προτιμήστε καρότα μετρίου μεγέθους, γιατί είναι πιο τρυφερά.

Μπορούν να διατηρηθούν στο ψυγείο για λίγες ημέρες.

Αφού τα τρίψετε, πρέπει να τα καταναλώσετε αμέσως γιατί χάνουν τις βιταμίνες τους.

Βράστε τα ολόκληρα και όχι τεμαχισμένα προκειμένου να διατηρηθούν οι θρεπτικές τους ιδιότητες. Γενικά, το κόψιμο των λαχανικών καλό είναι να γίνεται μετά το μαγείρεμά τους, έτσι ώστε να διατηρούνται τόσο η γεύση όσο και τα θρεπτικά συστατικά τους.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Για να ξέρετε: Την 1η Μαΐου 2018 θα ενημερώσουμε την Πολιτική απορρήτου και τους Όρους χρήσης, ώστε να είναι πιο σαφείς και να καλύπτουν τη νέα νομοθεσία περί προστασίας του απορρήτου στην Ευρώπη. Επιλέξτε Αποδοχή για να μας ενημερώσετε ότι συμφωνείτε με τις αλλαγές. Μάθετε περισσότερα.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο