Τηλεκπαίδευση: Τι λένε στο ThessToday.gr εκπαιδευτικοί για την πρώτη εβδομάδα μαθημάτων

Ο κορωνοϊός είναι εδώ και μας απειλεί με το δεύτερο κύμα να είναι πιο δυνατό από ότι φανταζόταν και ο πιο απαισιόδοξος. Μόλις χθες έσπασε… τριπλό θλιβερό ρεκόρ στη χώρα μας με 3.316 νέα κρούσματα, 50 νεκρούς και 31 διασωληνωμένους.

Ρεπορτάζ: Ναπολέων Παπαδόπουλος

Η εκπαίδευση, όπως και οι περισσότεροι τομείς της καθημερινότητας, πλήττεται και αναζητά εναλλακτικούς τρόπους, προκειμένου να συνεχιστεί. Τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας μένουν ανοιχτά μέχρι νεωτέρας, ενώ τα Γυμνάσια και τα Λύκεια είναι κλειστά και συνεχίζουν τα μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης.

Σήμερα συμπληρώνεται η πρώτη εξ αποστάσεως διδακτική εβδομάδα και τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα είναι αμφιλεγόμενα. Η πρώτη ημέρα τηλεκπαίδευσης μέσω της πλατφόρμας Webex της Cisco δεν πήγε όπως θα έπρεπε με τα τεχνικά προβλήματα να είναι πολλά. Αυτό αρκούσε για να φουντώσει η συζήτηση περί τηλεκπαίδευσης και για τις ευθύνες που έχει το υπουργείο Παιδείας.

Με αφορμή τη συμπλήρωση της πρώτης διαδικτυακής εβδομάδας μαθημάτων το ThessToday.gr, το οποίο τον περασμένο Μάιο είχε φιλοξενήσει απόψεις εκπαιδευτικών για την πρωτόγνωρη εμπειρία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, επικοινώνησε με καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι μίλησαν για το πώς εξελίχθηκαν οι πρώτες εξ αποστάσεως “συναντήσεις” της φετινής χρονιάς.

Ο φιλόλογος του 3ου Γενικού Λυκείου Καβάλας, Βίκτωρ Καραμπέρας, σημείωσε πως οι διαδικτυακές συναντήσεις εξαντλούν τους μαθητές: “Με εξαίρεση την πρώτη μέρα λειτουργίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η πλατφόρμα λειτούργησε ικανοποιητικά, σε γενικές γραμμές. Φροντίζουμε να μην επιβαρύνουμε το σύστημα αποφεύγοντας, όσο γίνεται, την κάμερα. Οι μαθητές του Λυκείου είναι απολύτως εξοικειωμένοι με τις επιμέρους λειτουργίες της πλατφόρμας και ανταποκρίνονται απολύτως. Μη γελιόμαστε, ωστόσο. Αυτή η πολύωρη και, κατά βάση, ηχητική επικοινωνία μοιάζει με τηλεφωνική συνδιάλεξη διαρκείας. Αυτού του είδους η επικοινωνία και διδασκαλία απέχει παρασάγγας από τη φυσική τάξη: Απουσιάζει η αμεσότητα, η διαδραστικότητα, η ταχύτητα. Το ίδιο το μέσο, ο ηλεκτρονικός υπολογιστής, μας επιβάλλει τα μέσα του. Μια φυσική τάξη, όμως, είναι κάτι πολύ περισσότερο από αυτό που ζούμε μέσα από έναν υπολογιστή. Πιο πολύ φαίνεται να δυσκολεύονται και να δυσανασχετούν οι μαθητές, επειδή εκ των πραγμάτων είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθούν διαδικτυακά μαθήματα επί πολλές ώρες ημερησίως. Και όχι μόνο από το σχολείο. Ας ελπίσουμε ότι όλη αυτή η κατάσταση θα είναι προσωρινή και ότι όλοι θα επιστρέψουμε στο φυσικό μας περιβάλλον, τη σχολική τάξη”, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά της η φιλόλογος του 5ου Γυμνασίου Βέροιας, Κατερίνα Βάχλα, τόνισε πως η πρώτη εβδομάδα περιελάμβανε πολλές δυσκολίες: “Όλα τα είχε αυτή η εβδομάδα… Τεχνικές δυσκολίες, γκρίνια, πανικό για τις απουσίες, fake news και κούραση. Ψυχική πιο πολύ όταν δεν ήξερες αν φταις εσύ ή το δίκτυο για την κακή ή την καθόλου σύνδεση, όταν ο μαθητής σου έλεγε ότι δεν διαθέτει υπολογιστή, όταν ο γονιός με τα τρία παιδιά ερχόταν σε αδιέξοδο. Όμως. πολύ μεγάλη απόσταση διανύθηκε από όλους και πολλά μένει ακόμα να γίνουν. Σε επίπεδο εξοπλισμού και υποδομής διαδικτύου τουλάχιστον. Αν είμαστε ενωμένοι πολλά μπορούμε να πετύχουμε αλλά η ενότητα εξακολουθεί να είναι το ζητούμενο. Σήμερα οι μαθητές μου ήταν σίγουροι ότι η σύνδεση στην πλατφόρμα μέσω σταθερού είναι ανέφικτη. Κάναμε δοκιμή και πείστηκαν ότι η πληροφόρησή τους ήταν fake. Κάποιος φρόντισε για αυτό. Θα το παραδεχτεί όμως; Το παράδειγμα ενδεικτικό της εξατομικευμένης πραγματικότητας που επιλέγει ο καθένας μας. Ας ελπίσουμε αυτή η δοκιμασία να μας κάνει σοφότερους και εγκρατέστερους!”, είπε.

Η διευθύντρια και καθηγήτρια αγγλικών Γυμνασίου της Β. Ελλάδος, Κατερίνα Παπακωνσταντίνου, τόνισε πως υπάρχουν αρκετά προβληματικά σημεία όπως προβλήματα με τον ήχο ή άλλα προβλήματα που σχετίζονται με τη λειτουργικότητα της πλατφόρμας: “Η εξ αποστάσεως διδασκαλία ξεκίνησε τη Δευτέρα με πολύ μεγάλα προβλήματα καθώς το σύστημα (Webex και πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο) υπερφορτώθηκε και μετά από κάποια ώρα δεν μπόρεσε να λειτουργήσει. Την Τρίτη τα πράγματα ήταν κάπως καλύτερα και όσο προχωράμε τόσο φαίνεται να βελτιώνεται η κατάσταση. Παραμένουν, όμως, αρκετά προβληματικά σημεία όπως προβλήματα με τον ήχο ή άλλα προβλήματα που σχετίζονται με τη λειτουργικότητα της πλατφόρμας (π.χ. διαμοιρασμός) και πιθανώς σχετίζονται με την ταχύτητα της σύνδεσης. Αυτά σε συνδυασμό με την υποχρεωτική καταχώριση απουσιών δημιουργούν άγχος και εκνευρισμό σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Τα παιδιά επιθυμούν να συμμετέχουν (λόγω των απουσιών), αλλά αρκετές φορές υπάρχουν δυσχέρειες εξαιτίας της υπερφόρτωσης των οικιακών δικτύων, αφού πλέον αρκετά μέλη της κάθε οικογένειας αναπόφευκτα χρησιμοποιούν internet. Γενικώς, είναι μια δύσκολη κατάσταση –δυστυχώς αναπόφευκτη- που προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο δεδομένων των συνθηκών”, σημείωσε.

Τέλος, ο καθηγητής Φυσικής του 2ου Γενικού Λυκείου Ξάνθης, Θωμάς Αλεξόπουλος, ανέφερε πως οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν χωρίς υλικοτεχνική υποστήριξη να καλύψουν τα κενά που υπάρχουν στο σύστημα: “Η πρώτη μέρα εφαρμογής της καθολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε όλη τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ήταν απογοητευτική, διαψεύδοντας τις όποιες προσδοκίες είχαν δημιουργηθεί από το υπουργείο για ομαλή μετάβαση από τη δια ζώσης εκπαίδευση στην εξ αποστάσεως. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσει ένταση και απόγνωση στους καθηγητές, που κλήθηκαν να την εφαρμόσουν και απογοήτευση στους μαθητές που προσπάθησαν να συμμετάσχουν σε αυτήν. Ευτυχώς, η συνέχεια ήταν σαφώς καλύτερη, χωρίς να λείψουν όμως τα τεχνικά προβλήματα στη σύνδεση με την πλατφόρμα, στα προβλήματα ήχου και και στα υλικοτεχνικά προβλήματα που με ζήλο και αυτοθυσία αντιμετωπίστηκαν από το σύνολο των συνάδελφων ώστε να βρίσκονται κοντά στους δοκιμαζόμενους μαθητές τους τις δύσκολες αυτές στιγμές. Μην ξεχνάμε πως η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στηρίζεται στα ίδια τα μέσα των εκπαιδευτικών (υπολογιστές, συνδέσεις, αναλώσιμα και διαφορά περιφερειακά) που τα θέτουν χωρίς ενίσχυση ή αποζημίωση σε περίπτωση βλάβης προς όφελος των μαθητών τους. Οι δυσκολίες, με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι οι μαθητές, είναι πολλές καθώς δεν είναι εξοικειωμένοι με το περιβάλλον αυτό και τις δυσκολίες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Επίσης, αρκετοί από αυτούς αντιμετωπίζουν υλικοτεχνικά προβλήματα, προβλήματα στις συνδέσεις τους καθώς υπάρχουν δύο με τρεις μαθητές ταυτόχρονα στο ίδιο σπίτι και οι πόροι των οικογενειών τους δεν είναι αρκετοί λόγω του lockdown”, είπε.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Για να ξέρετε: Την 1η Μαΐου 2018 θα ενημερώσουμε την Πολιτική απορρήτου και τους Όρους χρήσης, ώστε να είναι πιο σαφείς και να καλύπτουν τη νέα νομοθεσία περί προστασίας του απορρήτου στην Ευρώπη. Επιλέξτε Αποδοχή για να μας ενημερώσετε ότι συμφωνείτε με τις αλλαγές. Μάθετε περισσότερα.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο