Το ΑΠΘ συντονίζει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο “Hecarrus”

Το “HECARRUS”,είναι ένα φιλόδοξο ευρωπαικό ερευνητικό έργο που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2019 και θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2022, με τη σύμπραξη τριών εταίρων: του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Ελλάδα), του Mälardalen University (Σουηδία) και του Limmat Scientific AG (Ελβετία) κι έχει στόχο να συμβάλει στον εξηλεκτρισμό των ελαφρών μεταφορικών και βοηθητικών αεροσκαφών, αναπτύσσοντας και βελτιστοποιώντας τον προκαταρκτικό σχεδιασμό ενός επιβατικού αεροσκάφους 19 θέσεων, εφαρμόζοντας υβριδικές τεχνολογίες πρόωσης.

Οπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή του το Εργαστήριο Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών του ΑΠΘ,ο σχεδιασμός του εν λόγω αεροσκάφους ακολουθεί συγκεκριμένα πρότυπα αξιοπλοΐας, με βάση τις προδιαγραφές πιστοποίησης για αντίστοιχα αεροσκάφη (CS-23/FAR-23). Για την επίτευξη των στόχων του έργου οι συμμετέχοντες φορείς του Hecarrus επικεντρώνονται σε πέντε βασικούς πυλώνες: Στην διερεύνηση τεχνολογιών των στοιχείων της αρχιτεκτονικής πρόωσης που επιλέγεται,στην ενσωμάτωση των επιμέρους τεχνολογιών σε επίπεδο συστημάτων του αεροσκάφους,στον πρώιμος σχεδιασμός του αεροσκάφους,στη διερεύνηση περιβαλλοντικής βιωσιμότητας του προτεινόμενου υβριδικού συστήματος πρόωσης και στην αΑνακοίνωση- διάδοση των ερευνητικών αποτελεσμάτων.

Στα μέσα του περασμένου μήνα πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων του ΑΠΘ, η εναρκτήρια συνάντηση του έργου, συντονιστής του οποίου είναι ο Καθηγητής του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, Aνέστης Κάλφας. Κατά τη διάρκεια της πρώτης συνάντησης στελέχη της ευρωπαϊκής σύμπραξης «Clean Sky 2 Joint Undertaking (CS2JU)», καθώς, επίσης, και τα μέλη της Τεχνικής Συμβουλευτικής Επιτροπής είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν με τους εταίρους του έργου.

Με την εφαρμογή του πλάνου εργασίας αναμένεται ότι θα διασφαλιστεί η αειφορία στις αερομεταφορές, με αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση των απαιτήσεων των επιβατικών αεροσκαφών για καύσιμα, καθώς και των εκπομπών ρύπων και θορύβου, σύμφωνα με τα παγκόσμια και ευρωπαϊκά πρότυπα. Η χρηματοδότηση του «HECARRUS» προέρχεται από την ευρωπαϊκή σύμπραξη CS2JU, που υποστηρίζεται από το πρόγραμμα έρευνας και καινοτομίας “Ορίζοντας 2020 – HORIZON 2020” της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Για να ξέρετε: Την 1η Μαΐου 2018 θα ενημερώσουμε την Πολιτική απορρήτου και τους Όρους χρήσης, ώστε να είναι πιο σαφείς και να καλύπτουν τη νέα νομοθεσία περί προστασίας του απορρήτου στην Ευρώπη. Επιλέξτε Αποδοχή για να μας ενημερώσετε ότι συμφωνείτε με τις αλλαγές. Μάθετε περισσότερα.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο